16 مرداد 1398 - 07:59

بانک توسعه تعاون ظرفیت مناسب و ارزشمندی برای تعاونگران است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: بانک توسعه تعاون ظرفیت مناسب و ارزشمندی برای تعاونگران است.
کد خبر : ۱۰۲۸۶۶
بانک توسعه تعاون ظرفیت مناسب و ارزشمندی برای تعاونگران است

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه تعاون در جلسه شورای اداری مدیران این بانک حضور یافته بود ضمن تبریک سال روز تأسیس بانک گفت: تعاون به عنوان یک نعمت بسیار شایسته و یک فرصت بی بدیل و به عنوان عدالت محورترین روش اجتماعی و اقتصادی است که می‌تواند در حل مشکلات کشور و در شرایط سخت تحریم ظالمانه در قالب راهکار اساسی و یک اکسیر شفابخش مدنظر قرار گیرد.


وزیر تعاون بانک توسعه تعاون را به عنوان یک ظرفیت اساسی برای بخش تعاون در جهت تأمین مالی موردنیاز طرح‌های اقتصادی قلمداد کرد و در این باره گفت: در کنار بانک توسعه تعاون سایر ظرفیت‌های اثربخش از جمله صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، معاونت اشتغال و کارآفرینی و معاونت تعاون یک زنجیره خدمات‌رسانی و یک قابلیت مناسب برای هم‌افزایی و سینرژی مطلوب برای توسعه و حمایت از بخش تعاون به‌حساب می‌آید.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر از فعالیت سه ساله اخیربانک و رشد مناسب در شاخص‌های عملکردی که باعث بروز ظرفیت و توانمندی بهتر و بیشتر این بانک شده است گفت: یکی از پارامترها و مولفه‌های سنجش توفیق و عدم توفیق بانک تخصیص تسهیلات هدفمند برای توسعه بخش تعاون است و لازم است نتیجه و ثمره فعالیت بانک توسعه تعاون در سطح شهرستان‌ها، استان‌ها و کشور در جهت کمک به توسعه ملی و اقتصاد ملی و تقویت و توسعه بخش تعاون مشخص و متمایز باشد.


وزیر تعاون با اشاره به ظرفیت و پتانسیل و مزیت‌های نسبی در سطح استانها گفت: با شناخت صحیح از قابلیت‌ها و مزیت‌ها می‌توان آن را در جهت توسعه تعاون به حرکت درآورد تا از این طریق بتوان سهم بخش تعاون را با کمک بانک توسعه تعاون افزایش داد.


شریعتمداری گفت: رویکرد اعتباری بانک می‌بایست در جهت کمک به رونق تولید، توسعه بخش تعاون و بنگاه‌های کوچک و متوسط و در صورت ضرورت، طرح‌های بزرگ در جهت ایجاد ارزش‌افزوده صورت گیرد تا تسهیلات اعتباری هدفمند بانک علاوه بر کمک به اشتغال آفرینی، توسعه و اثربخشی در تخصیص اعتباری با بازدهی لازم به چرخه بانک بازگردد.


وزیر تعاون با تاکید بر اجرای اصول حاکمیتی مطلوب اظهار داشت: نظام پاسخگویی شفاف، شایسته‌سالاری، رعایت کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع، تسهیل و تسریع در خدمات‌رسانی، جلب و جذب رضایتمندی مردم توام با کیفی سازی خدمات به مشتریان و مردم لازمه فعالیت همه کسب‌وکارها از جمله کسب‌وکار بانکی می‌باشد.


وی پرهیز از تبعیض جنسیتی و قومی را تاکید و در این باره گفت: رویکرد شایسته‌سالاری و بهره‌گیری از افراد جوان، خلاق، متعهد، متخصص و دلسوز می‌تواند مهمترین مزیت رقابتی همه سازمان در عصر حاضر تلقی گردد.


وزیر تعاون تکریم ارباب رجوع و رعایت حال مراجعه‌کنندگان و احترام گذاشتن به مردم توام با پیگری در جهت اجرای مقررات با رویکرد تسهیل و تسریع بخشی و ساده کردن مقررات را یکی از اصول و موارد مهم در حاکمیت مطلوب تلقی کرد و در این باره گفت: لازم است درجهت جلب اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی فعالیت بانک مبتنی بر رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای و عمل‌گرایی باشد.


شریعتمداری با تاکید مجدد بر اینکه افزایش توان بانک مستلزم تزریق سرمایه مناسب و بهینه می‌باشد گفت: موضوع افزایش سرمایه بانک به جدیت دنبال خواهد شد و به صورت صددرصدی از برنامه بانک در جهت تحقق و اجرای آن حمایت خواهیم کرد. وی با توجه به نیاز اقشار مختلف به تسهیلات اعتباری را مستلزم رویکرد منطقی در جهت تأمین منابع مالی خرد یادکرد و در این باره نقش بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون را موثر قلمداد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر