16 مرداد 1398 - 13:46
معاون عملیات بانکی، بانک ایران زمین:

حل مسائل و مشکلات حوزه محیط زیست، نیازمند عزم ملی است

معاون عملیات بانکی بانک ایران زمین، در سومین جشنواره روز جهانی جنگلبان با بیان این نکته که امروز یکی از مسائل مهم کشور موضوع محیط زیست و مشکلات این حوزه است، اظهارداشت: بسیاری از مسائلی که ما امروز
کد خبر : ۱۰۲۸۹۷
جشنواره من هم یک جنگلبانم

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، هادی قدیمی معاون عملیات بانکی که در جمع جنگلبانان در محل سازمان جنگل ها و مراتع گفت: بانک ایران زمین در پنج سال گذشته حوزه مسئولیت اجتماعی خود را محیط زیست قرار داده است و در همین راستا سعی داشته ضمن همراهی با تلاشگران این حوزه با راه اندازی پویش‌های محیط زیستی، همکاران و مشتریان خود را نیز با خود همراه کند.


عضو هیات عامل بانک ایران زمین افزود: ما در سه سال گذشته همکاری بسیار نزدیکی با سازمان جنگل ها و تشکل مردم نهاد جمعیت حامیان زمین در راستای اجرای پویش محیط زیستی "من هم یک جنگلبانم" انجام داده است. همانطور که مستحضرید هر سال شاهد همه گیر شدن این پویش و پیوستن افراد بیشتری از اقشار مختلف هستیم که این خود نشانگر اهمیت موضوع و ارزشی است که مخاطبین برای این قشر تلاشگر یعنی جنگلبان گرامی دارند.


قدیمی با اشاره به این موضوع که یکی از مسائل مهم کشور، امروز موضوع محیط زیست و مشکلات آن است، گفت: واقعیت اینست که پرداختن به این موضوع به یک عزم ملی نیازمند است. بسیاری از مسائلی که ما امروز شاهد آن هستیم، با همراهی مردم، اصلاح الگوی مصرف، بازنگری در برخی قوانین، همراهی اقشار مختلف و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی قابل حل است.


معاون عملیات بانکی، بانک ایران زمین گفت: کلید بسیاری از این مشکلات افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم نسبت به جنبه‌های مختلف محیط زیست و همراهی آنها در بهبود شرایط است. قدیمی افزود: امروز شاهد تلاش جنگل‌بانان در عرصه‌های وسیع جنگلی کشور هستیم. عرصه‌هایی که گاه نظیر آنها در دنیا وجود ندارد.


این نیروهای مخلص و تلاشگر که با تمامی کمبودها و سختی‌ها گاه از جان خود برای حفاظت از میراث طبیعی کشور می‌گذرند. اما نکته مهم این است که امر مهم حفاظت از جنگلها نمی‌تواند مختص یک گروه خاص باشد بلکه باید به دنبال مشارکت همه مردم و گروه‌ها در این امر باشیم.


قدیمی در انتها گفت: باید عرض کنم با گذشت سه سال از اجرای جشنواره من هم یک جنگلبانم شاهد بلوغ این پویش مردمی هستیم. این جشنواره با نشان دست، و پیام "من هم یک جنگلبانم" به دنبال فشردن دست یکایک مردم کشور برای حفظ تمامی عرصه‌های جنگلی کشور و تقدیر از بزرگ مردان این عرصه است.


وی در پایان بیان کرد: من به نمایندگی از بانک ایران زمین، روز جنگلبان رو به تمامی تلاش گران این عرصه تبریک می‌گویم و امیدوارم بتوانیم به نوبه خود قدم هایی در راستای همراهی با این عزیزان برداریم.


مراسم سومین جشنواره روز ملی جنگلبان و تقدیر از جنگلبان نمونه منابع طبیعی کشور عصر روز دوشنبه چهاردهم مرداد در سالن اجتماعات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با حضور رییس سازمان جنگل‌ها، رییس پلیس پیشگیری ناجا، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، جنگلبانان نمونه سراسر کشور، تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه منابع طبیعی و محیط زیست، فعالان حوزه رسانه، ورزشکاران، هنرمندان و پیشکسوتان منابع‌طبیعی برگزار شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر