23 مرداد 1398 - 09:11
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

اصلاح نظام بانکی با هدف رفع مشکلات

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: اصلاح نظام بانکی با هدف رفع معضلات پیش‌روی مردم در مواجه با بانک‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۰۳۰۲۲
نظام بانکی

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به عملکرد بانک ها در حوزه ارایه تسهیلات بانکی، گفت: بلوکه کردن رقمی از تسهیلات اعطایی نزد بانک ها اگر با هدف پیش برد اهداف تولید باشد اقدامی مثبت است، اما اگر دلیلی غیر از این باشد نباید انجام شود.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گاهی ارایه تسهیلات در بخش تولید با بلوکه کردن مبلغی از کل وام صورت می گیرد تا مراحل تولید و به کارگیری منابع رصد شود، افزود: به طور مثال کسی که تسهیلاتی دریافت می کند تا واحد تولیدی را ایجاد کند، شاید در ابتدا مبلغی دریافت کند و پس از پرداخت قدر السهم خود دوباره موفق به دریافت سایر منابع شود.


جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: دولت به ویژه بانک مرکزی باید در ارایه تسهیلات بانکی نظارت بیشتری داشته باشد و دلایل بلوکه کردن بخشی از تسهیلات را رصد کند. اصلاح نظام بانکی با هدف رفع معضلات پیش روی مردم در مواجه با بانک ها در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر