22 مرداد 1398 - 09:55
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

بانک مرکزی پیشگام انعقاد پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بانک مرکزی پیشگام انعقاد پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه با هدف بهبود اقتصادی شده است.
کد خبر : ۱۰۳۰۲۵
پیمان پولی

زهرا سعیدی مبارکه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر ضرورت ارتباط گیری با کشورهای مختلف در قالب انعقاد پیمان های پولی دو یا چند جانبه، گفت: خوشبختانه در این راستا بانک مرکزی با توجه به اهمیت موضوع به تشکیل کارگروه ویژه بررسی پیمان دوجانبه ارزی اقدام کرده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انعقاد پیمان های پولی دو یا چند جانبه فرآیند مطلوبی در جهت گشایش های اقتصادی است، افزود: هر چند این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس رد شد، اما امید داریم با توجه به اهمیت موضوع در صحن علنی مجلس با استقبال نمایندگان تصویب شود.

وی با تاکید بر اینکه فرصت‌های زیادی در حوزه انعقاد پیمان ارزی با طرف‌های تجاری به دست می آید، تصریح کرد: تعلل در این حوزه به راحتی این فرصت ها را از دست داده و منجر به فرصت سوزی های بزرگ اقتصادی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه با جدیت در انعقاد چنین پیمان های پولی می توان به آینده صادرات و واردات مطلوب امید داشت، گفت: خوشبختانه با درک اهمیت این موضوع از سوی بانک مرکزی گام های مثبتی نیز در حال برداشته شدن است.

سعیدی مبارکه با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته با انعقاد چنین پیمان های پولی و بانکی توانسته اند وضعیت اقتصادی خود را بهبود ببخشند، افزود: در حال حاضر با توجه به فرصت پیش آمده ما نیز باید بتوانیم ضمن کاهش خروج ارز زمینه بهبود وضعیت اقتصادی را با این ظرفیت فراهم کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اراده ملی کشورها و بانک های مرکزی آنها جهت تحقق این امر تاثیر گذاری بسیاری در موفقیت های این نوع پیمان نامه ها دارند، تصریح کرد: خوشبختانه عزم بانک مرکزی در این حوزه جزم شده از اینرو مسیر روشنی پیش رو داریم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر