22 مرداد 1398 - 08:24
خوانساری مطرح کرد؛

استقبال مشروط بخش خصوصی از حذف چهار صفر

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از استقبال مشروط بخش خصوصی از طرح حذف ۴ صفر از پول ملی خبر داد.
کد خبر : ۱۰۳۰۳۳
مسعود خوانساری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مسعود خوانساری صبح امروز و در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: شرط موفقیت طرح حذف ٤ صفر از پول ملی آن است که ساختارهای اقتصادی اصلاح شده و جلوی رشد تورم گرفته شود.


وی افزود: در صورتی که جلوی تورم گرفته نشود، هرچند سال یکبار باید شاهد حدف صفر بود و لازمه موفقیت این طرح اصلاح ساختارهاست. رییس اتاق تهران تصریح کرد: تقریبا تمامی روسای کمیسیون های اتاق بازرگانی خواهان حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی هستند، زیرا بستر رانت و فساد در اقتصاد است.


خوانساری اظهار داشت: تنها افراد خاصی به ارز دولتی دسترسی دارند ولی امکان دارد خریدهای خارجی به رقم بالاتری از قیمت واقعی اعلام شود که این موضوع باعث خروج سرمایه از کشور می شود.


وی با بیان اینکه کالاهای اساسی و کالاهایی که ارز ٤٢٠٠ تومانی می گیرند، با قیمت واقعی خود در دسترس مردم قرار نمی گیرند، افزود: قاچاق کالا بسیار زیاد شده و به تولید داخل نیز ضربه می زند زیرا برخی از تولیدات کشور از مواد اولیه ای استفاده می کنند که بخشی از آن ارز دولتی و بخشی با ارز آزاد تولید می شود.


رییس اتاق تهران گفت: ما خواهان حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی و پرداخت یارانه نقدی ما به ازای آن هستیم. وی در ادامه به ممنوعیت صادرات برخی از کالاها برای تنظیم بازار داخل اشاره کرد و اظهار داشت: براساس قانون صادرات و واردات تنها تجارت مشروبات الکلی، مواد مخدر و سلاح ممنوع است و نباید مانعی برای تجارت سایر کالاها وجود داشته باشد.


خوانساری ادامه داد: امروز می بینیم که هر وزارتخانه ای به هر دلیلی صادرات کالایی را ممنوع می کند در حالی که ما خواهان آن هستیم که ممنوعیت تجارت کالاها در دولت یا شورای عالی سران قوا تصویب شود.


وی همچنین به تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از سوی آمریکا اشاره کرد و افزود: خوشحالیم که پیش تر برای قدردانی از زحمات وزیر خارجه در تصویب برجام و لغو تحریم ها به وی نشان امین الضرب دادیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر