22 مرداد 1398 - 09:06

بیانیه اتاق تهران درباره تعرفه برق رمزارزها تصویب نشد

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران پیشنهاداتی را در قالب بیانیه در خصوص صنعت رمزارز تهیه کرده بود که به تصویب اعضای هیات نمایندگان نرسید.
کد خبر : ۱۰۳۰۳۵
اتاق بازرگانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، اتاق بازرگانی تهران در بیانیه ای درباره به رسمیت شناختن صنعت تولید رمزارزها خواستار آن شده بود که مکانیزم بورس انرژی مبنای تعرفه گذاری برای برق مورد نیاز رمزارزها باشد.


در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که صبح امروز (سه شنبه) برگزار شد، بیانیه ای قرائت شد که براساس آن تعرفه برق مورد نیاز صنعت رمزارزها مانند سایر صنایع کشور از جمله فولاد و پتروشیمی در نظر گرفته شود. در ادامه این بیانیه آمده بود: همزمان با تاکید بر اصلاح ساختار پرداخت یارانه های انرژی، باید شرایط برای رقابت همه صنایع برابر باشد.


در مقدمه این بیانیه با بیان اینکه تعرفه برق تعیین شده برای ماینینگ تصریح شده بود: سیال بودن بسیار بالای این صنعت باعث شده تا چسبندگی بالایی وجود نداشته باشد و احتمال مهاجرت سرمایه گذاران به کشورهای منطقه از جمله گرجستان وجود دارد.


در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده بود: مقایسه قیمت برق استخراج رمزارز با قیمت برق صادراتی درست نیست زیرا اوج تقاضای برق در سال کمتر از ٣٠٠ ساعت است و برای استفاده از ظرفیت های بلااستفاده مانده کشور، باید استخراج کنندگان رمزارز را به سمت استفاده از مزیت این موضوع ترغیب کنیم.


مجید صدری رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال درباره این بیانیه توضیح داد که برای تهیه این پیشنهادات با انجمن بلاکچین ایران، انجمن برق دانشگاه صنعتی شریف و ... تهیه شده بود. با این حال اعضا به این بیانیه رای ندادند و به تصویب نرسید.


افروز بهرامی رییس صندوق ضمانت صادرات و عضو هیات نمایندگان درباره این بیانیه گفت: این بیانیه تنها مربوط به تعرفه برق است و اشاره به بازگشت ارز حاصل از صادرات آن و همچنین نقش آن برای واردات اشاره ای نکرده است. مقرر شد این بیانیه پس از بررسی بیشتر و برخی اصلاحات بار دیگر برای تصویب در هیات نمایندگان مطرح شود.

برچسب ها: برق تعرفه رمزارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر