22 مرداد 1398 - 12:49
رییس اتاق ایران عنوان کرد:

تلاش دولت و بخش خصوصی برای جلب رضایت مردم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به تلاش دولت و بخش خصوصی برای جلب رضایت مردم، گفت: شرایط امروز، شرایط معمولی نیست و برای حل چالش‌های آن نیز نباید تصمیمات معمولی گرفت.
کد خبر : ۱۰۳۰۴۷
شافعی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، غلامحسین شافعی ظهر امروز (سه شنبه) و در نشستی با خبرنگاران گفت: اینکه ما در جنگ اقتصادی هستیم بحث درستی و مشکل اساسی این است که نمی توانیم تغییرات اساسی برای غلبه بر مشکلات پیدا کنیم.


وی افزود: ما در تصمیم گیری های خود، هم در دولت و هم بخش خصوصی به دنبال رضایت مردم هستیم بدون آنکه توجه کنیم آیا این تصمیم گیری به مصلحت مردم در بلندمدت هست یا نه؟ این موضوع باعث کمبود منابع در کشور می شود.


رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: تمام نظام انگیزشی در اقتصاد کشور این است که تمام سرمایه ها به سمت اقدامات غیرمولد و دلالی برود و اگر به طور عمقی به این موضوع توجه نشود، در بلندمدت به مشکل برمی خوریم.


وی افزود: ما نیازمند مرکز مرجع پژوهش های اقتصادی در اتاق بازرگانی هستیم که اقدامات اولیه آن انجام شده و امیدوارم این مرکز را تا پایان سال به نقطه مطلوبی برسانیم و حتما اعتقاد و اعتماد به نظرات آن افزایش پیدا خواهد کرد.


شافعی نقطه ضعف اتاق بازرگانی را نام برد و گفت: هنوز نتوانسته ایم رابطه ای معقول با بخش فرهنگ و هنر پیدا کنیم و می خواهیم تشکل هایی را برای این افراد ایجاد کنیم. رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: ابتدا لازم است تشکل های مربوط به فرهنگ، هنر و رسانه نیز در اتاق های استانی شکل بگیرد تا در اتاق ایران تشکلی برای آنها ایجاد شود. تشکل سینماداران، فیلم و سینما و اصحاب رسانه نیز براین اساس شکل خواهد گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر