24 مرداد 1398 - 09:14

ارائه کارت اعتباری معیشتی به رانندگان فعال حمل و نقل عمومی شهری

با امضای تفاهم‌نامه سه جانبه‌، کارت اعتباری معیشتی به رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی شهری کشور ارایه می‌شود.
کد خبر : ۱۰۳۰۹۴
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، در سخنانی اظهار کرد: به دنبال شرایط و مشکلات اقتصادی، معاون عمرانی وزیر کشور تکالیفی را بر عهده ما گذاشتند تا به اقتصاد رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی کمک کنیم که توانستیم در حوزه خودرویی خدماتی را به صورت بهینه و در قالب تسهیلات با نرخ‌های مصوب دولتی در اختیار رانندگان قرار دهیم و استقبال خوبی هم شد.
وی ادامه داد: در حوزه بیمه نیز توانستیم تا باکمک بانک قرض الحسنه مهرایران و شرکت بیمه دانا اقدامات دیگری انجام دهیم. همچنین در حوزه معیشت نیز لازم بود خدماتی ارائه شود که با مشارکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانستیم شرایطی را فراهم کنیم که رانندگان مایحتاج خود را با حفظ کرامت انسانی تامین کنند.
به گفته ضامنی ، در این راستا سالانه مبلغ ۲۴ میلیون ریال در اختیار رانندگان قرار داده خواهد شد تا بتوانند مایحتاج خود را تامین کنند. اعتبار این طرح که با حمایت بانک قرض الحسنه مهرایران و مشارکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اجرایی شده ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای کمک به رانندگان است که در گام اول برای ۴۰۰ هزار نفر از رانندگان اجرایی خواهدشد.


صدور بیمه نامه‌هایی با کارمزد صفر درصد برای تاکسی‌ها


اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه «مهر ایران» نیز گفت: بانک قرض‌الحسنه مهرایران از سال گذشته در حمایت از کالای داخلی و حمایت از افرادی که نیازمند خدمات قرض‌الحسنه هستند، اقداماتش را گسترش داد و اولین کار مشترکی که با تاکسیرانی سال گذشته انجام شد صدور بیمه‌نامه‌های خودرو بود که با همکاری بیمه دانا، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و اتحادیه تاکسیرانی انجام شد و طی آن بیمه نامه‌هایی با کارمزد صفر درصد نیز تعریف شد که در نظام بانکی اتفاق جدیدی بود.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اضافه کرد: به پیشنهاد اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گام دوم را در راستای معیشت تاکسیرانان برداشتیم که در این راستا نیز توافق سه جانبه‌ای اتفاق افتاد و فروشگاه افق کوروش نیز توافق کرد کارت‌هایشان را با اعتبار بانک در اختیار رانندگان قرار دهند. بانک نیز در فاز اول قرار شد که ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سه مرحله تخصیص دهد، این مبلغ امکان افزایش دارد، یعنی اگر فروشگاه افق کوروش تمایل پیدا کند آماده افزایش مبلغ و مدت تقسیط وام هستیم.
اکبری تصریح کرد: مبلغ وام اشاره شده برای هر دوره و هر فرد ۸۰۰ هزار تومان با کارمزد ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان است. یعنی هر فردی که تسهیلات را از ما می‌گیرد باید ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان به بانک پرداخت کند.
به گفته وی، این وام سه دوره تکرار می‌شود و در سال ۲۴ میلیون ریال اختصاص داده خواهد شد که اگر این طرح موفق باشد می‌توان این مبلغ را افزایش داد. همچنین می‌توان این مدل را در سایر خدمات اتحادیه تاکسیرانی و اتوبوسرانی تعمیم داد و بانک نیز آمادگی همکاری دارد.
در ادامه این مراسم صبوری قائم مقام مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تصریح کرد: تفاهم‌نامه نتایج خوبی برای افرادی که کارت را دریافت می‌کنند خواهد داشت. برای این طرح بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیش قدم شدند و ما نیز همکاری کردیم و انتخاب این فروشگاه نیز انتخاب خوبی بود و رضایت‌هایی را نیز در بر خواهد داشت.
وی در ادامه گفت: فروشگاه افق کوروش با ۱۵۵۸ شعبه بیشترین دسترس پذیری را در ایران دارد و سطح تخفیفات ارائه شده به بالاترین میزان است که همین موضوع رضایت مشتریان را در بر خواهد داشت. ما بزرگترین زنجیره لوجستیکی را در شبکه توزیع ایران داریم و کنترل کیفیت مداومی نیز صورت می‌گیرد و یقینا محصولات با کیفیت خوبی به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.
بنا بر این گزارش، این تفاهم‌نامه با حضور معاون وزیر کشور میان اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به امضا رسید.
با اجرای این طرح به هر یک از رانندگان متقاضی در هر سال اعتباری معادل ۲۴ میلیون ریال طی سه نوبت (هر چهار ماه یکبار) با تسهیلات قرض‌الحسنه برای خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش اختصاص خواهد یافت. به هر یک از متقاضیان پس از انجام فرآیند ثبت نام و تشکیل پرونده در بانک، در مرحله نخست مبلغ هشت میلیون ریال اعتبار در قالب کارت خرید تخصیص داده می‌شود. افراد پس از دریافت اعتبار نسبت به خرید از فروشگاه مذکور اقدام خواهند کرد و اعتبار تخصیصی را طی چهار قسط (ماهیانه مبلغ دو میلیون ریال) بازپرداخت می‌نمایند و پس از اتمام آخرین قسط مجددا مبلغ هشت میلیون ریال به روش اعلامی تا سه مرحله در سال در کارت رانندگان شارژ خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر