عواقب خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی

در حالی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از زمان حضور خود در این سمت از چند معاهده و سازمان جهانی خارج شده، کارشناسان نسبت به خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی هشدار داده‌اند.
کد خبر : ۱۰۳۱۰۳
سازمان تجارت جهانی

به گزارش ایبِنا، کارشناسان اقتصادی بر این عقیده هستند که خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی می تواند تاثیر منفی بر تجارت جهانی داشته باشد و همچنین می تواند کشورهای دیگر را تحریک کند که به پیروی از آمریکا از این سازمان خارج شوند.


پیش از این دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که در صورت نیاز این کشور می تواند از سازمان تجارت جهانی خارج شود. بر اساس گفته های ترامپ، قوانین سازمان تجارت جهانی، تنها به دیگر کشورها کمک می کند تا از آمریکا برای رسیدن به اهداف خودشان استفاده کنند.


یک استادیار اقتصاد دانشگاه در روسیه در مصاحبه ای با ریانووستی اظهار داشت: بدون شک، چنین اقدامی، تاثیر بسیار منفی بر تجارت جهانی و اقتصاد به طور کلی خواهد گذاشت. از این گذشته، بسیاری از کشورهای دیگر مطمئناً نمونه ایالات متحده آمریکا را دنبال می کنند. ضمن اینکه تقابل های فعلی در تجارت جهانی موجب کُند شدن رشد اقتصاد جهانی شده و صندوق بین المللی پول تنها در سال گذشته سه بار پیش بینی رشد اقتصادی را کاهش داده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر