24 مرداد 1398 - 11:05
معاون گمرک ایران اعلام کرد:

ترخیص توپ‌های گلبال، نیازمند مجوز ثبت سفارش

معاون امور گمرکی گمرک ایران گفت: ترخیص توپ‌های گلبال از گمرک برای ورزش نابینایان مستلزم ارائه مجوز ثبت سفارش به گمرک است که این مجوز باید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شود.
کد خبر : ۱۰۳۱۰۸
گمرک

به گزارش ایبِنا، مهرداد جمال ارونقی در گفتگویی در اینباره، اظهار داشت: ورود هر کالایی بصورت تجاری به کشور مستلزم اخذ و ارائه مجوز ثبت سفارش است که این مجوز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود.


وی افزود: براساس اسناد موجود چون فدراسیون نابینایان فاقد کارت بازرگانی است، واردات توپ‌های گلبال را از طریق استفاده از کارت بازرگانی تجاری دیگری انجام داده است تا ثبت سفارش را انجام دهد و ظاهراً با صدور مجوز ثبت سفارش برای آن کارت نیز مخالفت شده است.


معاون امور گمرکی گمرک ایران، تصریح کرد: طبق ماده ۸ قانون مقررات صادرات و واردات " واردکنندگان کالاهای مختلف اعم از دولتی یا غیردولتی جهت اخذ مجوز ورود و ثبت سفارش باید منحصرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند".


وی با بیان اینکه در نامه درخواستی رییس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان به صراحت در مورد عدم ثبت سفارش کالای وارده اشاره شده است، گفت: تاریخ درخواست فوق با عنوان گمرک مشخص است و تا تاریخ اشاره شده، مراجعه ای به گمرک در این خصوص صورت نپذیرفته است. مسئولیت گمرک نیز از زمان اظهار کالا آغاز می شود و انجام تشریفات گمرکی مستلزم اظهار کالا به گمرک با اسناد و مدارک مربوطه و اخذ و ارائه مجوزهای قانونی و مقرراتی و نیز پرداخت حقوق ورودی متعلقه است که توسط صاحب کالا یا نماینده قانونی وی صورت می گیرد.

برچسب ها: گمرک ثبت سفارش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر