26 مرداد 1398 - 09:03
آمار معاملات هفتگی نشان داد:

جهش دسته جمعی متغیرهای تالار شیشه‌ای

آمارهای منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد که همه متغیرهای معاملاتی «شاخص، حجم، ارزش، تعداد» بازار سهام در پایان هفته سوم مرداد ماه با یک جهش دسته جمعی مواجه شده است.
کد خبر : ۱۰۳۱۲۵
طرح

به گزارش ایبِنا، جزییات داد و ستدهای سهام از سوی سرمایه گذاران در تالار شیشه ای حاکی از آن است که در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۳ مردادماه ۹۸، شاخص کل با ۶ هزار و ۲۲۸ واحد معادل ۲.۴ درصد افزایش به ۲۶۱.۳۹۲ واحد رسید.


افزایش ۴.۵ درصدی شاخص هم وزن


بر اساس این گزارش، شاخص کل هم وزن با ۲.۹۴۱ واحد افزایش معادل ۴.۵ درصد  به ۶۸.۲۷۳ واحد دست پیدا کرد که نسبت به هفته قبل یک صعود قابل توجه را نشان می‌دهد.


رشد ۱۷ هزار واحدی نماگر بازار اول و دوم


جزییات معاملات هفته گذشته بورس نشان می دهد که شاخص بازار اول با ۴.۳۱۵ واحد افزایش به ۱۹۰.۲۲۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۳.۶۰۵ واحد افزایش به ۵۳۰.۴۴۰ واحد دست پیدا کرد که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲.۳  درصد و شاخص بازار دوم  با ۲.۶ درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.


ارتقای ۲۳ درصدی ارزش کل معاملات


همچنین در ۴ روز کاری این دوره زمانی، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۴۱.۰۰۴ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۲۳ درصد کاهش یافت. از سویی دیگر، تعداد ۱۳۶۳۱ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۳۰۱ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۲.۳ درصد افزایش و ۱۰ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.


عملکرد صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله


در همین حال آمار منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران مشخص کرد که تعداد ۹۹ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱.۱۱۱ میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۴۹ درصد و ۴۵ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.


معامله ۱۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت


گفتنی است در پایان سومین هفته معاملات تالار شیشه ای، در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۱۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۸۴ میلیارد ریال معامله شد.


جزییات معاملات تالار شیشه‌ای در هفته سوم مرداد ماه ۹۸




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها