26 مرداد 1398 - 13:41

کمک ۳۱۳ هزار میلیارد ریالی بانک ملی به رونق بخش‌های اقتصادی

بانک ملی ایران با رویکرد حمایت و کمک به رونق بخش های مختلف اقتصادی کشور بیش از ۳۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در چهار ماه ابتدای سال جاری پرداخت کرده است.
کد خبر : ۱۰۳۱۵۷
اخبار بدون عکس بانک ملی ایران

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک طی مدت مذکور ۴۹۵ هزار و ۳۰۵ فقره تسهیلات به ارزش ۳۱۳ هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال به بخش های کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و ... تخصیص داده است.


بر این اساس سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی طی این مدت، بالغ بر ۱۹ هزار و ۹۹۴ فقره به ارزش هشت هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال بوده است.


همچنین بخش مسکن و ساختمان نیز به عنوان یکی از مهم ترین محرکه های رونق اقتصاد کشور همواره مورد توجه بانک ملی ایران بوده و از این رو تخصیص ویژه تسهیلات به این بخش در سال جاری در دستور کار بانک قرار گرفته است.


بر این اساس از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، شش هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال تسهیلات در ۲۲ هزار و ۸۴۸ فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است. همچنین این بانک در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور، توجه ویژه ای به بنگاه های اقتصادی این بخش داشته و بر همین اساس در مدت مذکور بالغ بر ۴۸ هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال تسهیلات در نه هزار و ۴۹۱ فقره پرداخت کرده است.


بنگاه های بخش بازرگانی نیز ۴۲ هزار و ۴۱۲ فقره تسهیلات به ارزش ۳۱ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال دریافت کرده اند. همچنین ۴۰۰ هزار و ۴۲۱ فقره تسهیلات نیز به ارزش ۲۱۷ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال به بخش خدمات و ۱۳۹ فقره تسهیلات به ارزش ۷۶۲ میلیارد ریال به بخش صادرات پرداخت شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها