28 مرداد 1398 - 09:01
عباد در گفت و گو با ایبِنا:

کمک رمزارزها به تسهیل تجارت و واردات

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به محدودیت‌های انتقال ارز حاصل از صادرات به کشور گفت: رمزارزها می‌توانند به ویژه به شرکت‌های واردکننده برای تسهیل در نقل و انتقالات مالی کمک کنند.
کد خبر : ۱۰۳۱۸۶
بیت کوین

مهراد عباد در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره اینکه یکی از مسائل موجود بر سر راه اعطای مجوز به استخراج‌کنندگان رمزارزها بازگشت ارز حاصل از ماینینگ است، اظهار داشت: رمزارزها می‌توانند به شرکت‌های واردکننده کمک کنند تا کالای خود را خریداری کنند و به طور عملی از این راه ارز حاصل از استخراج آنها به کشور بازمی‌گردد.


وی با بیان اینکه احتمال عدم بازگشت ارز حاصل از استخراج رمزارزها بسیار کم است، افزود: شاید کمتر از ۵ درصد از ارزی که از استخراج رمزارزها حاصل می‌شود، به کشور بازنگردد که آن هم به احتمال زیاد در سفرهای خارجی هزینه می‌شود.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره اعتراض فعالان استخراج رمزارز به تعرفه‌های برق تصویب شده از سوی دولت نیز گفت: تقریبا تمامی فعالان این صنعت اتفاق نظر دارند که تعرفه برق ماینینگ باید برابر تعرفه صنعتی و نه تعرفه برق صادراتی تعیین شود زیرا صرفه اقتصادی این فعالیت در کشور از بین می رود.


عباد اظهار داشت: در صورتی که تعرفه برق ماینینگ برابر تعرفه برق صادراتی در نظر گرفته شود، در عمل استخراج رمزارزها در ایران صرفه خود را از دست می‌دهد و تولیدی انجام نخواهد شد.


وی با بیان اینکه آمار دقیقی از فعالیت مراکز کنونی استخراج رمزارز در کشور در دست نیست، ادامه داد: در یکی از کمیسیون‌های اتاق بازرگانی بحث می‌شد که بیش از هزار مجموعه در کشور در حال استخراج رمزارز هستند ولی هیچ آمار دقیق و رسمی در این خصوص وجود ندارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر