کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایبِنا:

سهامداران اسیر سفته بازان نشوند

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد با توجه به اقبال عمومی نسبت به بازار سرمایه به دلیل بازدهی مناسب، سهامداران باید مسیرهای امن سرمایه گذاری را شناسایی کنند و فریب سفته بازان را نخورند.
کد خبر : ۱۰۳۲۳۱
بورس

بابک احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت : رونق بازار سرمایه از ماه ها پیش تا به امروز باعث شده تا سرمایه های زیادی وارد این بازار شود و در این میان ورود نقدینگی های جدید به این بازار نیز باعث شده که تا علاوه بر رونق بخش بودن سرمایه گذاری ها، مردم اقبال بیشتری نسبت به فعالیت در بورس نسبت به سایر بازارها داشته باشند.


کاهش ریسک های سیستماتیک و غیرسیتماتیک


وی در ادامه افزود : تثبیت آرامش در بازار ارز، طلا، سکه، مسکن و ... همچنان یکی از مهم ترین دلایل رشد شاخص و قیمت سهام در بورس است و در این میان کاهش ریسک های سیستماتیک و غیرسیتماتیک هم مزید بر علت شده تا بورس روزهای درخشانی را در بین سایر بازارها تجربه کند و سرمایه گذاران نیز با انتقال بخشی از نقدینگی های خود به این بازار زمینه ساز صعودهای پی در پی بورس باشند.


تاثیر عرضه های اولیه


احمدی تصریح کرد : عرضه های اولیه سهام شرکت های تازه از صنایع متفاوت که از مدت ها پیش در بورس و فرابورس استمرار پیدا کرده هم به خوبی توانسته است به هیجان و عطش سهامداران کمک شایان توجه ای کند و طراوت خاصی را در بازار سهام ایجاد کند و این عامل نیز به خوبی توانسته در جذب نقدینگی ها، توسعه بازار سهام و رشد شاخص ها کمک کند و باید این سیاست از سوی نهاد ناظر ادامه پیدا کند تا در این بستر صعودی بازار سهام، شرکت های تازه وارد با قیمت های مناسب کشف قیمت شوند و سهامداران نیز با داد و ستدهای پرر رونق مشارکت عملی در افزایش بازدهی شاخص و سهام شرکت ها داشته باشند.


سرمایه گذاری از مسیر های امن


این تحلیگر بازار سهام به سرمایه گذاران هشدار داد که به علت پر رونق بودن بازار سرمایه تحت تاثیر تبلیغات و فریب سفته بازها قرار نگیرند و از درگاه های امن «مسیرهای سرمایه گذاری» نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند تا هم امنیت سرمایه گذاری هایشان تضمین شود و هم با استفاده از تحلیل های بنیادی و شفاف آینده، سرمایه گذاری های خودشان را به خطر نیندازند.


ارزیابی صحیح عملکرد شرکت ها


وی در ادامه گفت : بهترین مرجع کسب اطلاعات در بازار سرمایه برای سرمایه گذاری امن، سامانه «کدال» است که دقیق ترین، شفاف ترین و به روز ترین اطلاعات صورت های مالی همه شرکت های حاضر در بازار سهام در آن پس از تایید مقامات ناظر بازار سهام روزانه منتشر می شود و سرمایه گذاران باید با ارزیابی صحیح عملکرد مالی شرکت ها و پیش بینی های موجود بهترین انتخاب برای فعالیت در بورس را انجام دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر