02 شهريور 1398 - 08:29
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

ضمانت تامین سرمایه در گردش بنگاه‌ها در بورس

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد که این صندوق براساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بورس به امضا رسانده، ضمانت تامین سرمایه در گردش بنگاه‌ها را در رینگ صادراتی بازار سرمایه برعهده خواهد گرفت.
کد خبر : ۱۰۳۲۹۴
افروز بهرامی

افروز بهرامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اعلام این خبر افزود: متاسفانه تامین منابع مالی در ایران بانک محور است در حالی که در تمام دنیا، تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام می شود. وی یکی از چالش‌های تامین مالی از طریق بازار سرمایه را رکن ضامن عنوان کرد و اظهار داشت: در ایران برای رکن ضامن در بورس، مشکلاتی قانونی وجود داشت و صندوق ضمانت صادرات به این موضوع ورود کرد و براساس تفاهم نامه‌ای که با سازمان بورس امضا کردیم قرار است ما به عنوان ضامن در رینگ صادراتی وارد شویم.


افتتاح دفتر عراق صندوق ضمانت صادرات در هفته‌های آینده


مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات درباره آغاز به کار دفتر این صندوق در عراق نیز اظهار داشت: دفتر ما در کشور عراق آماده است، ولی هنوز آن را به طور رسمی افتتاح نکرده ایم. وی افزود: البته دفتر صندوق ضمانت صادرات در عراق فعالیت خود را آغاز کرده اما فکر می کنم ظرف دو تا ۳ هفته آینده بتوانیم این دفتر را به طور رسمی افتتاح کنیم. بهرامی ابراز امیدواری کرد که با افتتاح این دفتر تجارت بین ایران و عراق افزایش یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر