01 شهريور 1398 - 10:22
میرمحمد صادقی در گفت و گو با ایبِنا:

ارتباطات بانکی ایران و افغانستان نیازمند تقویت بیشتر است

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه روابط بانکی ایران و افغانستان به طور کامل قطع نیست، گفت: این ارتباطات ضعیف است و باید تقویت شود.
کد خبر : ۱۰۳۲۹۹
علاالدین میرمحمدصادقی

علاءالدین میرمحمدصادقی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره حل مشکلات بانکی اخیر بین ایران و افغانستان اظهار داشت: این مشکلات هنوز به طور کامل حل و رفع نشده است.


وی با اشاره به همسایگی و هم‌زبانی مردم ایران و افغانستان تصریح کرد: ما باید از ظرفیت همسایگی دو کشور استفاده کنیم و مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد را رفع کنیم.


رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان درباره قطع بودن روابط بانکی دو کشور و فعال نبودن آرین بانک نیز اظهار داشت: دولت افغانستان اعتقاد دارد که باید این مشکلات حل شود و در داخل ایران نیز شرایط به همین گونه است.


نائب رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: به طور کلی سیستم و روابط بانکی قطع نیست ولی ضعیف است. باید تمهیداتی در نظر گرفته شود که ارتباطات بانکی با افغانستان تقویت شود.


میرمحمدصادقی درباره بهبود روابط اقتصادی ایران و امارات نیز خاطرنشان کرد: به هر حال ما با امارات همسایه هستیم و بهترین بازار برای تامین برخی از کالاهای مورد نیاز امارات، ما هستیم و از طرف دیگر ایران هم نیازهایی دارد که می‌تواند از امارات تامین کند.


وی ادامه داد: باید اقداماتی انجام شود تا اگر کدورت هایی بین دو کشور وجود دارد برطرف شود و ما مانند سابق ارتباطات خود را با امارات به عنوان یک کشور همسایه داشته باشیم.


نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران بهبود مناسبات اقتصادی با امارات را به نفع دو کشور توصیف کرد و گفت: باید زمینه ای برای بهبود مناسبات فراهم شود زیرا که این موضوع هم به نفع مردم و هم به نفع تجار است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر