30 مرداد 1398 - 15:06
معاون گمرک:

ترخیص دارو در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود

معاون امور فنی و گمرکی گمرک ایران با اشاره به دارو و ترخیص مواد دارویی از صدور حکم ترخیص دارو در کمترین زمان ممکن خبر داد و گفت: داروها از مسیر سبز گمرک ترخیص می‌شوند.
کد خبر : ۱۰۳۳۰۸
دارو

به گزارش ایبِنا، مهرداد جمال ارونقی در واکنش به ادعای یکی مسئولان مبنی بر اختلال در ترخیص دارو از گمرک گفت: در بحث دارو و ترخیص مواد دارویی از گمرک، گمرکات اهمیت ویژه ای به ترخیص این کالا ها قائل هستند؛ به گونه ای که اغلب مواد دارویی و محصولات در مسیر سبز انتخاب اظهارنامه تعریف شده اند.


صدور حکم خروج دارو ها از گمرک در کمترین زمان ممکن


معاون امور فنی و گمرکی گمرک ایران ادامه داد: مسیر سبز اظهارنامه، یعنی کالاهای اعلام شده در این مسیر؛ بلافاصله پروانه الکترونیکی برای این اقلام صادر و مجوز های قانونی آن به هنگام خروج این کالا ها از گمرک اخذ می‌شود. یکی از مواردی که گمرک همکاری متقابل خوبی داشته است عبارتند از صدور حکم خروج برای محصولات دارویی و دارو علی‌رغم اینکه شاید این کالاها دارای مشکلات ارزی یا مشکلات دیگری باشند.


این مقام مسئول بیان کرد: با اخذ مجوز های قانونی بلافاصله احکام خروج داروها از گمرک صادر می‌شود و هیچ ایستایی در مورد کالاهای دارویی و تجهیزات دارویی وجود ندارد، در نتیجه گمرک هیچ خللی برای ترخیص اقلام دارویی برای شرکت‌های واردکننده ایجاد نمی‌کند.

وی تاکید کرد: در خصوص محصولات دارویی گمرک مسیری با عنوان حداقل اسناد برای ترخیص اقلام را نیز در پیش گرفته است؛ یعنی معمولا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت نامه الکترونیکی حداقل اسناد مورد نیاز برای ترخیص را به گمرکات ابلاغ کرده و ما نیز مجوز ترخیص آن ها را با سرعت صادر می‌کنیم، اما در برخی از کالاهای دارویی این اسناد پس از گذشت ۲ ماه ابلاغ نشد و گمرک با مسئولیت خود نسبت به تمدید این مجوزها اقدام کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر