02 شهريور 1398 - 10:19

بانک صادرات به دانشجویان پیام نور وام می دهد

بانک صادرات ایران و دانشگاه پیام نور تفاهم نامه مشترکی را برای اعطای تسهیلات به دانشجویان این دانشگاه امضا کردند.
کد خبر : ۱۰۳۳۵۶
حجت الله صیدی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات صبح امروز (شنبه) و در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه پیام نور با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: بانک صادرات در طول عمر ٦٨ ساله خود بارها در عرصه اقتصاد و تولید نقش آفرینی کرده است.


وی وجه اشتراک بانک صادرات و دانشگاه پیام نور را گستردگی شبکه عنوان کرد و افزود: ما در مهم ترین مناطق داخل و خارج از کشور شعبه داریم و ارائه خدمت می کنیم. مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه تلاش کرده ایم منابع خود را به مصارف بهتری برسانیم، اظهار داشت: به دنبال کارآمدی و اثربخشی بیشتر هستیم.


مدیرعامل بانک صادرات بخشی از تفاهم نامه را صدور کارت های بانکی ویژه برای دانشگاه پیام نور اعلام کرد و توضیح داد: با صدور این کارت ها به جز استفاده عمومی، مصارف اختصاصی نیز برای کارکنان و اساتید خواهد داشت و به کاهش هزینه منجر خواهد شد.


محمدرضا زمانی؛ رییس دانشگاه پیام نور در این مراسم در سخنانی گفت: تسهیلات بانک صادرات برای همه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور است و البته تسهیلاتی را برای کارکنان و اساتید داشگاه نیز در نظر گرفته ایم.


وی میزان تسهیلات دوره کارشناسی را یک میلیون تومان برای ١٠ ترم با اقساط ٦٠ ماهه و با کارمزد ١.٤ درصدی برای هر ترم عنوان کرد. زمانی تسهیلات دوره کارشناسی ارشد را ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان با بازپرداخت ٣٠ ماهه و برای ٥ ترم اعلام کرد.


به گفته رییس دانشگاه پیام نور، تسهیلات دوره دکتری تخصصی ٧ میلیون و ٥٠٠ هزار تومان عنوان کرد و گفت: بازپرداخت این تسهیلات نیز ٥٤ ماهه و برای ٩ ترم است. وی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه همچنین به حافظین قرآن تا سقف ٢٠ میلیون تومان از بانک صادرات تسهیلات می دهیم.


زمانی با بیان اینکه تسهیلاتی نیز در این تفاهم نامه برای کارکنان و اساتید در نظر گرفته ایم، خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور با بانک های دیگر نیز در حال مذاکره است تا مشکل دانشجویان در تامین شهریه را حل کند.


وی افزود: تعداد دانشجویان ما ٤٣٠ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در ٥٠٠ واحد و مرکز داخلی و ٤٠ نمایندگی خارج از کشور است. زمانی تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور را ٤ هزار نفر و تعداد کارکنان این دانشگاه را نیز ١٠ هزار نفر اعلام کرد. وی اظهار داشت: دانشجویان ما از پایان شهریور ماه می توانند این تسهیلات را دریافت کنند.


صیدی ارزش این تفاهم نامه دو ساله را ٥ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که ٤ هزار میلیارد ریال آن به دانشجویان و هزار میلیارد ریال برای سایرین است. مدیرعامل بانک صادرات در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا گفت: تسهیلات به خود دانشجو تعلق می گیرد و متقاضی باید شخصا پرونده تشکیل دهد، اما تسهیلات به حساب شهریه وی واریز می شود.


وی پرداخت این تسهیلات را با یک ضامن عنوان کرد و توضیح داد که بر اساس قانون باید ضامنی به بانک معرفی شود تا اطمینان از پرداخت اقساط اطمینان حاصل شود.


برچسب ها: وام دانشجویان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر