02 شهريور 1398 - 15:42

ضربه سنگین ترامپ به چین در جنگ تجاری

جنگ تجاری بین چین و آمریکا گویا قرار نیست به این زودی‌ها تمام شود، درحالی که در روزهای گذشته و با کاهش تنش، پیش‌بینی می‌شد راه‌حلی برای این مسئله پیدا شود، دوباره آتش این ماجرا از جای دیگر زبانه کشید.
کد خبر : ۱۰۳۳۷۸
چین آمریکا

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ در توییتر خود گفت: از اول اکتبر، ایالات متحده تعرفه های کالاهای چینی با حجم ۲۵۰ میلیارد دلار را از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش خواهد داد. رهبر آمریکا همچنین گفت که از اول سپتامبر عوارض کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار، به جای ۱۰ درصد شامل تعرفه ۱۵ درصدی خواهند شد.


به گزارش اسپوتنیک، ترامپ اعلام کرد: "چین نباید تعرفه های جدید برای کالاهای آمریکایی به حجم ۷۵ میلیارد دلار وضع می کرد. پیش از این، پکن از وضع تعرفه های تلافی جویانه اضافی ۵ و ۱۰ درصد در واردات از ایالات متحده به ارزش ۷۵ میلیارد دلار خبر داده بود. آنها همزمان با تحریم های جدید ایالات متحده، یک سپتامبر و ۱۵ دسامبر امسال وارد مرحله اجرایی می شوند.


تقابل تجاری دو اقتصاد بزرگ دنیا از سال ۲۰۱۸ آغاز شد. ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ قول داد که شرایط تجارت عادلانه با چین را فراهم می کند. وی تعرفه ها را به عنوان سلاح اصلی واشنگتن در این نبرد انتخاب کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر