02 شهريور 1398 - 18:34
پناهی در دیدار با فعالان اقتصادی کرمانشاه

نرخ ارز در سامانه نیما از پیش تعیین شده نیست

معاون ارزی بانک مرکزی در دیدار با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی کرمانشاه ضمن تبادل نظر درباره رسیدگی و تسهیل امور ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان این استان گفت: نرخ ارز در نیما از پیش تعیین شده نیست.
کد خبر : ۱۰۳۳۹۰
معاون ارزی

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، غلامرضا پناهی با تاکید بر اینکه برگشت ارز حاصل از صادرات به منظور تامین نیازهای مواد اولیه و کالاهای واسطه ای بخش‌های تولیدی اقتصاد ضروری است، گفت: نرخ ارز در سامانه نیما بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین می شود و فروشنده می‌تواند به قیمت توافقی ارز خود را بفروشد و نرخ در این سامانه از پیش تعیین شده نیست.


فعالان اقتصادی استان کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تشکر از همراهی و مساعدت بانک مرکزی در امور ارزی به بیان مسائل و مشکلات واردات و صادرات شهرهای مرزی، صادرات به کشور عراق، چگونگی رفع تعهدات ارزی و نحوه درج پروانه‌های صادراتی در سامانه جامع تجارت پرداختند.


مدیران حوزه ارزی بانک مرکزی نیز با تشریح مقررات به ویژه مقررات مربوط به فعالیت در سامانه جامع تجارت، نسبت به بررسی و حل برخی از مشکلات مطرح شده قول مساعد دادند.


 گفتنی است رئیس کل بانک مرکزی در سفر چند روز گذشته خود به استان کرمانشاه به فعالان اقتصادی آن استان وعده داده بود در تهران و با حضور مدیران ارزی بانک مرکزی جلسه ای با هدف رسیدگی به مسائل ارزی آنها برگزار شود که این موضوع عصر امروز محقق شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها