03 شهريور 1398 - 08:48
ایبِنا خبر می‌دهد؛

درج عنوان "وابسته به بانک سپه"در تابلو بانک‌های ادغامی

براساس زمانبندی اعلام شده از سوی بانک مرکزی، ۵ بانک ادغام شده در بانک سپه ملزم به درج نام این بانک در تابلو شعب هستند که این اقدام از سوی این بانک‌ها آغاز شده است.
کد خبر : ۱۰۳۳۹۵
ادغام بانکها

به گزارش خبرنگار ایبِنا، موضوع ادغام بانک‌ها از اواخر سال گذشته مطرح شد که به گفته کارشناسان و صاحب نظران پولی و بانکی، پاسخی به چالش های پیش رو نظام بانکی و راهکاری برای مقابله با آنها است. ادغام بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر اقدامی بی سابقه در تاریخ نظام بانکی کشور خواهد بود.


فرآیند ادغام بانک‌های یادشده در بانک سپه بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و بر اساس برنامه‌ای جامع، هماهنگ و موثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول در حال انجام است.


طبق برنامه در نظر گرفته شده قرار است که در ابتدا تابلوی تمامی شعب این بانک‌ها به نام بانک سپه تغییر کند تا در سال‌های آینده به مرور زمان تعدادی از این شعبه‌ها تعطیل شوند و تعداد شعب به تدریج کاهش یابد.


بر همین اساس، طبق تازه ترین تصمیم کمیته ادغام بانک‌ها، الصاق برچسب "وابستگی به بانک سپه" در دستور کار بانک‌های انصار، قوامین، مهر اقتصاد، حکمت ایرانیان و موسسه کوثر قرار گرفته و آنها ملزم هستند تا اوایل شهریور این برچسب را در زیر تابلوها و پشت شیشه تمام شعب خود نصب کنند.


براساس پیگیری‌های خبرنگار ایبِنا، شعب این پنج بانک برچسبی با عنوان "وابسته به بانک سپه" را در تابلوهای خود الصاق کرده‌اند که می توان این اقدام را گامی جدید در پروسه ادغام این بانک ها تلقی کرد.


طبق اعلام بانک مرکزی، مراحل ادغام با نظارت کامل و با دقت در حال پیشرفت است و رییس کل بانک مرکزی نیز شخصاً مراحل کار را پیگیری می‌کند تا هیچگونه وقفه‌ای در خدمات‌رسانی به مشتریان این موسسات و بانک‌ها ایجاد نشود.


همچنین حق و حقوق سهامداران و سپرده‌گذاران با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد و ادغام تا پله آخر به صورت کاملاً کنترل شده و تحت نظارت بانک مرکزی پیش خواهد رفت. از سویی نمایندگان بانک سپه در واحدهای ادغام شونده مستقر شده و کلیه امور طبق برنامه از پیش تعیین شده در حال انجام است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر