03 شهريور 1398 - 10:01
تهرانفر به ایبِنا خبر داد؛

پرونده بانک‌ها در بازار متشکل ارزی تکمیل شد

مدیرعامل بانک کارآفرین از تکمیل پرونده بانک‌ها و صرافی‌های بانکی برای حضور در بازار متشکل ارزی خبر داد.
کد خبر : ۱۰۳۴۰۰
بازار متشکل ارزی

حمید تهرانفر در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره وضعیت بازار متشکل ارزی اظهار داشت: تقریبا همه بانک‌ها و صرافی‌های بانکی عضو بازار متشکل ارزی هستند و ضوابط و مقررات این بازار به بانک‌ها اعلام شده است.


وی افزود: پرونده بانک‌ها برای عضویت در این بانک‌ها تکمیل و حساب نزد بانک عامل افتتاح شده است، ترکیب مدیران بازار نیز مشخص شده و طی چند روز آینده کار این بازار شروع خواهد شد.


تهرانفر با بیان اینکه بانک‌ها منتظر اعلام بانک مرکزی برای شروع به کار در این بازار هستند، تاکید کرد: به طور قطع آغاز به کار این بازار اثرات مثبتی را بر بازار ارز خواهد داشت و جای خالی چنین بازاری در کشور محسوس بود.


معاون اسبق بانک مرکزی ادامه داد: بازار متشکل این امکان را می‌دهد تا ضمن انجام تبادلات نقدی، نرخ واقعی ارز را در کانونی را تعیین کنیم و نرخی که توسط این بازار تعیین می‌شود نوسان نخواهد داشت، چراکه همه دست اندرکاران و بازیگران در این بازار حضور دارند.


مدیرعامل بانک کارآفرین با بیان اینکه بازار متشکل همچنین کمک می‌کند که نیازهای نقدی در این بازار به خوبی پاسخ داده شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک با شروع به کار بازار بر مسائل و چالش‌های بازار نقدی ارز مسلط شویم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر