03 شهريور 1398 - 10:17
مشاور رییس‌جمهور اعلام کرد؛

سرمایه‌گذاری ۹ میلیون یورویی خارجی در مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از افتتاح ۱۰۰ پروژه به ارزش حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری خارجی ۹ میلیون یورو است.
کد خبر : ۱۰۳۴۱۰
مرتضی بانک

به گزارش ایبِنا، مرتضی بانک با اشاره به اینکه روند پیشرفت پروژه ها در کلیه بخش ها در مناطق آزاد علیرغم مشکلات و شرایط اقتصادی در کشور مطلوب ارزیابی می شود، گفت: در هفته دولت، مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی پروژه های متعددی را آماده افتتاح و بهره برداری کرده اند که در بخش های تولیدی، زیرساختی، عمرانی، خدماتی، آموزشی، گردشگری و... تعریف شده اند.


وی با تاکید بر اینکه همکاری بخش خصوصی با سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی نقش موثری در پیشبرد اهداف این مناطق برای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز دارد گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق آزاد یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار ایجاد اشتغال جدید و پایدار در این مناطق است و هر پروژه ای که در هفته دولت در این مناطق افتتاح می شود موجب اشتغالزایی بسیاری از بومیان مناطق خواهد شد.


مشاور رییس جمهور، حجم سرمایه گذاری های داخلی انجام شده برای پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت در مناطق آزاد را حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری که عمدتا از سوی بخش خصوصی انجام شده برای سه هزار نفر در مناطق آزاد اشتغال ایجاده کرده است.


بانک همچنین میزان سرمایه گذاری خارجی در این پروژه ها را بیش از ۹ میلیون یورو در مناطق آزاد اعلام کرد. وی تاکید کرد: افتتاح بیش از ۱۰۰ پروژه در بخش های مختلف در این هفته نشان از آن دارد که مناطق آزاد اهداف و راهبردهایی همچون جلب و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، ایجاد اشتغال پایدار، تکمیل زیرساخت ها و رونق فضای کسب و کار و به دنبال آن توسعه رویکردهای صادرات محوری را به صورت همزمان پیش برده اند.


مشاور رییس جمهور به مهم ترین پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت در مناطق آزاد نیز اشاره کرد و گفت: پروژه های مناطق در چهار سرفصل توسعه زیرساخت شامل عمران و بهسازی محیط روستایی، توسعه و تکمیل بنادر، دوم: خدماتی و گردشگری و فناوری نوین، سوم: مجموعه های تولیدی از قبیل: انواع شناور فلزی، تولید محصولات پتروشیمی، پوشاک و لوازم آرایشی ـ بهداشتی و کشاورزی، محصولات گلخانه ای و پرورش آبزیان در این هفته در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی به بهره برداری می رسند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر