05 شهريور 1398 - 10:21
اکبری خبر داد:

ساخت ۸۰۰۰ خانه روستایی با حمایت بانک مهر ایران‌ در سال گذشته

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: سال گذشته ۸ هزار خانه روستایی با حمایت بانک قرض الحسنه مهر ایران ساخته شد که برای سال جاری ساخت۲۰ هزار خانه روستایی در دستور کار قرار گرفته است .
کد خبر : ۱۰۳۴۵۲
دکتر مرتضی اکبری

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری در آیین افتتاحیه ساختمان مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی اظهار کرد: نخستین شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۸۶ با محوریت فعالیت در حیطه مسئولیت‌های اجتماعی آغاز به کار کرد و اکنون ۵۳۰ شعبه فعال در کشور دارد.


وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران فعالیت خود را با هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه آغاز کرد و در حال حاضر سرمایه آن به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. سرمایه اولیه بانک مهر ایران ۷۰۰ میلیارد تومان متشکل از سهام تمامی سرمایه گذاران بوده و ۸۰۰ میلیارد تومان مابقی از محل سودآوری بانک تامین شده است .


اکبری تصریح کرد: سه هزار کارمند در سراسر کشور در بانک قرض الحسنه مهر ایران فعالیت دارند، همچنین ۲۱ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار این بانک‌ قرار دارد که حدود ۲۰ میلیارد تومان آن به عنوان تسهیلات با نرخ صفر تا چهار درصد به مشتریان پرداخت می شود.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: میانگین بین المللی معوقات بانکی در دیگر کشورها دو درصد و در کشور ما ۱۰ تا ۱۵ درصد و در بانک قرض الحسنه مهر ایران یک و زیر یک درصد است .


اکبری خاطرنشان کرد: در ۵ ماهه سال جاری ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به ۷۵۰ هزار نفر از اقشار مردم پرداخت شده و پیش بینی می شود تا پایان سال بین یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از تسهیلات این بانک بهره مند شوند. سال گذشته این بانک ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به یک میلیون و ۲۳۰ هزار متقاضی پرداخت کرده است.


وی بیان کرد: همچنین در استان مرکزی سال گذشته ۴۲ هزار فقره تسهیلات با اعتبار ۵۴۰ میلیارد تومان و در پنج ماهه سال جاری نیز ۱۶هزار فقره تسهیلات به مبلغ بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.


وی افزود: در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر ایران تفاهم نامه ای با کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت و بنیاد مسکن منعقد کرده و در حوزه بازنشستگان نیروهای مسلح و تامین اجتماعی نیز تسهیلات از سوی این بانک به متقاضیان پرداخت می شود. سال گذشته به حمایت بنیاد برکت ۱۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد و امسال نیز ایجاد شغل برای ۲۰ هزار نفر در دستور کار قرار دارد.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: همچنین سال گذشته ۸ هزار خانه روستایی با حمایت بانک قرض الحسنه مهر ایران ساخته شد که برای سال جاری ساخت۲۰ هزار خانه روستایی در دستور کار قرار گرفته است .


اکبری افزود: با وجود نرخ کارمزد بسیار پایین تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران نسبت به دیگر بانک ها و موسسات مالی کشور، نه تنها تمام هزینه های این بانک از همین محل تامین شده بلکه هر ساله سودآوری چشمگیری نیز داشته است.


وی خاطرنشان کرد: در راستای کمک به محیط زیست و حذف کاغذ در این بانک از یک ماه آینده افتتاح حساب به صورت آنلاین انجام می شود و خدمات بایگانی نیز به صورت الکترونیکی به مشتریان ارائه می شود .

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر