05 شهريور 1398 - 14:29
رییس سازمان بورس :

گردش نقدینگی در بازار سرمایه تشدید شده است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد : آمارها نشان می‌دهد که بخشی از نقدینگی در بازار سرمایه در جریان و گردش است.
کد خبر : ۱۰۳۴۷۱
شاپور محمدی

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا، شاپور محمدی درباره روند بازار سرمایه و شاخص گفت: معمولا عوامل متعددی از جمله اخبار سیاسی، سودآوری شرکت‌ها، نقدینگی، ‌ حتی قیمت‌‍ های  جهانی کالاهای اساسی، قیمت نفت،   قیمت فلزات بر روی بازار اثر گذار است و ترکیبی از عوامل مختلف در بازار اثر دارد اما تحلیل‌گران بازار معتقدند که سفر وزیر امور خارجه به فرانسه اثر مثبت بر بازار سرمایه گذاشته است.


محمدی درباره میزان جذب نقدینگی به بازار سرمایه گفت: پیش از این حجم معاملات بازار سرمایه مجموع بورس و فرابورس  ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود اما امروز به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.     


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: گردش روزانه نشان می‌دهد که بخشی از نقدینگی در بازار سرمایه در جریان و گردش است.


محمدی با تاکید بر اینکه مردم انتخاب می‌کنند نقدینگی به چه سمتی حرکت کند، اظهار داشت: میزان جذب نقدینگی به رفتار مردم بستگی دارد مردم این اختیار را دارند که سهام بخرند، در بانک سپرده‌گذاری کنند، در بخش مسکن سرمایه‌گذاری کنند یا اوراق دولتی بخرند.


 بنابراین این رفتار و انتخاب مردم است که مقصد نقدینگی را تعیین می کند اما آمارها حاکی از آن است که بخشی از نقدینگی جذب بازار سرمایه شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر