05 شهريور 1398 - 15:52
خدارحمی اعلام کرد؛

رشد ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی منابع بانک کشاورزی

مدیرعامل بانک کشاورزی از رشد ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی منابع این بانک در دو سال اخیر خبر داد.
کد خبر : ۱۰۳۴۷۳
خدارحمی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، روح الله خدارحمی در نشست خبری بانک کشاورزی با اشاره به هفته دولت، درباره عملکرد این بانک، اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور به دلیل تحریم ها با سختی‌ها و دشواری‌های زیادی همراه است، اما بخش کشاورزی اتکایی برای کشور است و با توجه به دشمنی‌ها، جامعه تاکنون با کمبودی مواجه نبوده و حتی کالاهای وارداتی نیز به خوبی تامین شده و بانک ما هم سهم اندکی در این میان داشته است.


وی افزود: وظیفه اصلی ما برای تامین مالی بخش کشاورزی تامین منابع است. در گذشته بانک‌ کشاورزی به منابع دولتی متکی بود، اما امروز بانک کشاورزی مثل سایر بانک ها منابع تجهیز می‌کند. مدیرعامل بانک کشاورزی، گفت: منابع سپرده های مردمی بانک در طول سه سال گذشته رشد خوبی داشته و در سال‌های ۹۶ و ۹۷ از ۵۰۶ هزار میلیارد ریال به ۹۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده‌ایم. این وظیفه تجهیز منابع ما است که برای پرداخت تسهیلات به ما کمک می کند.


وی ادامه داد: در دو سال اخیر سعی شد تا به تدریج‌ سهم منابع ارزان بانک افزایش یابد و در مقایسه با منابع گران قیمت در پایان سه ماهه امسال به ۵۴ درصد رسیده است. خدارحمی گفت: منابع ارزان قیمت همان سپرده‌های کوتاه مدت و قرض الحسنه است که با اتکا به این منابع در دو سال اخیر تسهیلات خوبی پرداخت شده است.


به گفته رییس هیات مدیره بانک کشاورزی، برحسب مانده تسهیلات در سال های اخیر رشد قابل توجهی صورت گرفته که در دوسال اخیر رشد چشمگیرتری داشته ایم. خدارحمی با اشاره به رشد چشمگیر ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی منابع بانک در دو سال اخیر، از پیوستن این بانک به باشگاه هزار هزار میلیاردی ها خبر داد و اظهار داشت: یکی از نقاط اتکای ما برای غلبه بر مشکلات، حمایت دولتمردان، همدلی فعالان بخش کشاورزی و اعتماد مردم است و امیدواریم با همکاری و هماهنگی، بیش از پیش شاهد موفقیت این بانک در حمایت از تامین نهاده‌ها، رونق تولید، فرآوری، بازاررسانی محصولات کشاورزی و توسعه اقتصادی کشور باشیم.


وی افزود: در سال گذشته گشایش هایی در پرداخت تسهیلات انجام شد؛ بهبود نسبت منابع ارزان و افزایش ۶ درصدی این منابع، این امکان را فراهم کرد تا طیف زیادی از منابع با نرخ کم در اختیار فعالان بخش کشاورزی قرار گیرد.


مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه افزود: طرح های پرورش ماهی و طرح‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی با نرخ ۹ درصد پرداخت می شود؛ نرخ تسهیلاتی که برای سایر زیربخش های کشاورزی نظیر مکانیزاسیون در نظر گرفته شده ۱۵ درصد است که ۳ درصد زیر نرخ شورای پول و اعتبار است. در سال های اخیر رشد چشمگیر پرداخت ها باعث جلب رضایت تولیدکنندگان بزرگ بخش کشاورزی از بانک کشاورزی شده است.


مدیرعامل بانک کشاورزی با تشریح تنگناهای رفع شده در سال‌های اخیر اظهار داشت: در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی، با بهره گیری از خط اعتباری که از سال ۹۲ در بانک ایجاد شده، ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سال ۱۳۹۲ تاکنون پرداخت شده و درخواست متقاضیان ماشین آلات و ادوات کشاورزی بدون محدودیت بررسی و اجابت می شود.


وی افزود: در سه سال گذشته با استفاده از همین خط اعتباری، عملیات نشا، داشت و برداشت برنج ماشینی شده است و با تخصیص ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای ماشین آلات برنج می توان گفت عملیات کاشت، داشت و برداشت برنج در شمال کشور کاملا مکانیزه شده است.


خدارحمی درباره مهم ترین اقدامات انجام شده از سوی بانک در سال جاری، گفت: کل تسهیلات پرداختی طی ۴ ماه ابتدایی سال ۹۸ به مبلغ ۱۱۸.۹۴۲ میلیارد ریال  است. علاوه‌ بر این تامین مالی تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۲۳.۵۰۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون، مبلغ ۱۳.۶۲۵ میلیارد ریال پرداخت شد؛ از این میزان، ۴۵.۵۴۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۳.۸۸۵ میلیارد ریال صرفا به تسهیلات ازدواج اختصاص یافته است. در اجرای بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور تاکنون ۳۷۰۰۰ میلیارد ریال از مالیات بانک از ۲۷۳.۰۰۰ نفر از مشتریان خسارت دیده مورد مساعدت قرار گرفته و ۱۶.۵۰۰ میلیارد ریال سود و کارمزد نیز به مشتریان بخشیده شده است.


به گفته وی، از ابتدای سال جاری مبلغ ۱۲۴.۴۶۴ میلیارد ریال مطالبات بانک وصول شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر