06 شهريور 1398 - 13:30

رشد ۲۰۴ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

شاخص بورس روز جاری با رشد ۲۰۴ واحدی در پایان معاملات به ۲۷۸ هزار و ۶۷۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۳۵۱۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که اکثر شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با نوسان مواجه شدند.


نوسان شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۰۴ واحد رشد معادل ۰.۰۷ درصد به ۲۷۸ هزار و ۶۷۴ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۵۵ واحد افزایش معادل ۰.۰۷ درصد به ۷۴ هزار و ۸۹۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۵۳) واحد کاهش معادل (۰.۲۰) درصد به ۷۶ هزار و ۹۱۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۰۲) واحد افت، معادل (۰.۲۰) درصد به ۵۱ هزار و ۴۸۷ واحد، شاخص آزاد شناور با (۳۲۷) واحد کاهش، معادل (۰.۱۰) درصد به ۳۱۷ هزار و ۶۰۳ واحد، شاخص بازار اول با (۸۹) واحد افت معادل (۰.۰۴) درصد به ۲۰۲ هزار ۵۳۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۴۴۸ واحد رشد معادل ۰.۲۶ درصد، به ۵۶۶ هزار و ۷۰۰ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «فارس با ۶۹۶ واحد، فخاس با ۱۵۶ واحد، فولاد با ۱۴۹ واحد، فملی با ۱۴۰ واحد و پارسان با ۱۲۸ واحد » رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.   


افت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۱۲۱۹۷ واحد صعود معادل ۳.۵۵ درصد به ۳۵۵ هزار و ۴۶۱ واحد، قند و شکر با ۱۲۹۳ واحد افزایش معادل ۲.۷۰ درصد به ۴۹ هزار و ۲۶۷ واحد، محصولات فلزی با (۱۴۸۴) واحد ریزش معادل (۲.۳۰) درصد به ۶۳ هزار و ۱۰۳ واحد، حمل و نقل (۲۲۵) واحد افت معادل (۲.۷۲) درصد به ۸ هزار و ۵۷ واحد، ذغالسنگ با (۲۸۸) واحد کاهش، معادل (۳.۱۹) درصد به ۸ هزار و ۷۷۰ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۱۲) واحد افت معادل (۳.۶۰) درصد ۳۴۰ واحد، سایر معادن با (۳۰۷۸) واحد کاهش معادل (۴.۴۱) درصد به ۶۶ هزار و ۷۸۱ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «ثنوسا، وساخت، غدشت، غنوش، سصفها، فرآور و غشاذر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «ثاباد، خچرخش، خنصیر، کگاز، خمحرکه، فاما و خمحور» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۷۷ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۹۴۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۳۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر