08 شهريور 1398 - 09:46
معاملات مرداد ماه زیر ذره‌بین «ایبِنا»؛

نوسان بورس در ماه میانی تابستان ۹۸

اطلاعات منتشر شده آمار داد و ستدهای بازار سهام در پنجمین ماه سال جاری حاکی از آن است که در این دوره یک ماهه، ارزش و حجم معاملات کاهش و در عین حال شاخص و گردش خرید و فروش در تالار شیشه‌ای افزایش یافت.
کد خبر : ۱۰۳۵۱۶
طرح

به گزارش ایبِنا، ارزش بازار در پایان مرداد ماه ۹۸ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۴.۵۶۶.۰۷۱ میلیارد ریال برابر با ۸۷ درصد افزایش یافت و از ۵.۲۳۱.۷۴۳ میلیارد ریال به ۹.۷۹۷.۸۱۴ میلیارد ریال رسید.


کاهش ۲۱ درصدی ارزش معاملات


از سویی دیگر، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار بورس تهران، طی ۲۰ روز کاری مرداد ماه ۹۸، ارزش معاملات در مقایسه با پایان تیر ۹۸، معادل ۲۱ درصد کاهش یافت و از ۲۷۴.۶۹۵ میلیارد ریال به ۲۱۵.۶۳۹ میلیارد ریال رسید.


همچنین حجم سهام معامله شده از ۷۰.۰۱۴ میلیون سهم به ۶۴.۱۲۶ میلیون سهم معادل ۸ درصد کاهش یافت.


متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات


 براساس این گزارش، از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازارسهام «اول و دوم» به ترتیب برابر با ۳۸۶.۵۵۱ میلیون سهم و ۱.۱۱۰.۶۳۵ میلیارد ریال بوده است.


افت ۱۶ درصدی دفعات معاملات


از سویی دیگر، در مرداد ماه ۹۸، دفعات معاملات سهام برابر با ۱۶ درصد در مقایسه با پایان تیر ۹۸ کاهش یافت و از ۷.۶۴۲.۸۷۶ هزار دفعه به ۶.۴۴۴.۰۵۷ هزار دفعه بالغ شده است.


رشد شاخص و ارزش بازار


افزون بر این، شاخص بورس در پایان مردادماه ۹۸ در مقایسه با تیر ۹۸، به میزان ۳.۰۷۰ واحد برابر با ۵ درصد افزایش یافت و از ۲۵۳.۰۵۷ واحد به ۲۶۶.۱۲۷ واحد رسید.


همچنین ارزش بازار در پایان مرداد ماه ۹۸ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۴.۵۶۶.۰۷۱ میلیارد ریال برابر با ۸۷ درصد افزایش یافت و از ۵.۲۳۱.۷۴۳ میلیارد ریال به ۹.۷۹۷.۸۱۴ میلیارد ریال رسید.


ارتقای گردش معاملات


درصد گردش معاملات از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه ۹۸، به رقم ۱۳ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ۷۸درصد افزایش داشته است.


تقسیم ۵۸۹۱۴۶ میلیارد ریال سود نقدی


این گزارش می افزاید : میزان سود نقدی تقسیم شده بین سهامداران در مرداد ماه ۹۸ به رقم ۵.۸۹۱.۴۶ میلیارد ریال رسید و میزان بازده کل بورس از ابتدای سال تا کنون ۴۸ درصد و در عین حال نسبت قیمت به درآمد «P/E» در ۱۲ ماه گذشته، به رقم ۶.۰۵ مرتبه رسیده است.


جزییات معاملات تالار شیشه ای در مرداد ماه سال ۹۸
















ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر