07 شهريور 1398 - 14:13

سامانه بازار الکترونیک تعاون رونمایی شد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست صمیمانه‌ای با جمع کثیری از اصحاب رسانه، چند طرح جدید این بانک را نیز معرفی نمود.
کد خبر : ۱۰۳۵۴۴
سامانه بازار الکترونیک تعاون رونمایی شد

به گزارش ایبِنا، حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون صبح امروز در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته تعاون و هفته بانکداری اسلامی از پنج طرح جدید این بانک برای خدمت‌رسانی به تعاون گران و مشتریان خبر داد و گفت: بانک‌های توسعه‌ای و تخصصی با ارائه محصولات اختصاصی و منحصربه‌فرد در پی کسب رضایت بیشتر جامعه هدف هستند.


وی با اشاره به اهمیت سامانه بازار الکترونیک تعاون در این رابطه گفت: سامانه سبات زیرساختی مبتنی بر فناوری اطلاعات و تلاشی است برای فراهم‌سازی زمینه اطلاع‌رسانی، برقراری و تسهیل و تسریع در تعاملات تجاری مابین طرف‌های عرضه و تقاضا نظیر اتحادیه‌ها، کارگزارها و تعاونی‌های موجود در سطح کشور است. همچنین اهداف دیگر این سامانه مدیریت موثر جریان نقدینگی و منابع آماری و اطلاعاتی از یکسو و اعمال سیاست‌های حاکمیتی و نظارتی نهادهای متولی و نیز پیش‌بینی قواعد تنظیمی، کنترلی و نظارتی توسط اتحادیه‌ها و تشکل‌های تعاونی از سوی دیگر است.


مهدیان در رونمایی از سامانه سبات مزایای این طرح را کمک به ایجاد بستری امن و شفاف برای مبادلات اقتصادی بوده یاد کرد تا از این طریق بنگاه‌های تولیدی اعم از تعاونی‌ها و اعضای اتحادیه‌های تعاونی نسبت به مبادله محصولات خود اقدام نمایند.


وی در ادامه افزود: در چارچوب این طرح تعاونی‌ها و اعضای اتحادیه‌ها محصولات خود را در یک بازار الکترونیکی عرضه می‌نمایند که این بازار تحت نظارت اتحادیه فعالیت می‌نماید و صحت، سلامت و شفافیت گردش کالا توسط اتحادیه و گردش وجوه توسط بانک تضمین می‌گردد.


مدیرعامل بانک توسعه تعاون در خصوص طرح رونق تعاون نیز گفت: هدف این طرح حمایت از بخش تعاون و تعاون گران می‌باشد که در قالب این طرح سه نوع تسهیلات ویژه تعاونی‌های تولیدی، تسهیلات مختص تعاونی‌های خدمات و مصرف و تسهیلات ویژه اعضا و مشتریان تعاون قابل پرداخت است.


وی در خصوص ذینفعان و مخاطبین طرح رونق تعاون توضیح داد: اولین گروه بهره‌مند از طرح رونق تعاون تعاونی‌های تولیدی هستند که با سود تسهیلات حداقل ۱۲ و حداکثر ۱۵ درصد و دوره بازپرداخت حداکثر ۵ ساله از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.


وی در ادامه در خصوص دومین گروه بهره‌مند از طرح رونق تعاون گفت: تعاونی‌های مصرف و خدمات می‌توانند متناسب با نیاز و توانایی مالی خود می‌توانند یکی از شرایط طرح را انتخاب و تسهیلات خود را در قالب عقود مشارکتی و یا مبادله‌ای با نرخ سود ۱۵ الی ۱۷ درصد دریافت نمایند.


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه در طرح رونق تعاون جایگاهی نیز ویژه اعضا و مشتریان تعاونی‌ها در نظر گرفته‌شده گفت: تعاونی‌های مصرف و تولید می‌توانند نسبت به معرفی مشتریان و اعضای خود جهت دریافت کارت اعتباری خرید کالا اقدام نمایند. حداکثر تسهیلات پرداختی به هر عضو تعاونی ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ سود حداکثر ۱۷ درصد و با دوره بازپرداخت حداکثر سه‌ساله است.


مهدیان در تبیین طرح اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات تعاون گفت: به دارندگان سپرده سرمایه‌گذاری اوراق تعاون، اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن اعطا می‌گردد. همچنین دارندگان اوراق می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه و فرابورس اقدام به مبادله اوراق نمایند.


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مورد طرح مفید گفت: مشتریان با تودیع سپرده‌های خود از نرخ سود حداکثر سه‌درصدی بهره‌مند می‌گردند و هم‌زمان امکان بهره‌گیری از تسهیلات ارزان‌قیمت ۲ درصدی خواهند یافت.


وی با معرفی طرح «فرصت» گفت: آن دسته از مشتریانی که در قبال ترهین وثیقه ملکی، تسهیلاتی را از بانک توسعه تعاون دریافت نموده‌اند، می‌توانند با تبدیل وثیقه ملکی به سپرده سرمایه‌گذاری، نسبت به آزادسازی وثیقه ملکی خود اقدام نمایند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر