08 شهريور 1398 - 13:22

اجرای توافق اتحادیه اوراسیا برای تجارت آزاد با ایران از ۲۷ اکتبر

توافق تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۲۷ اکتبر اجرا خواهد شد.
کد خبر : ۱۰۳۵۵۳
گمرک

به گزارش ایبنا به نقل از خبرگزاری BelTA بلاروس، در دیدار تیگران سارکیسیان، رئیس هئیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا با مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه، طرفین در مورد تکمیل مراحل لازم برای اجرای توافق  تشکیل منطقه تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران به گفت و گو پرداختند.


سارکیسیان در این خصوص گفت: تصویب این توافقنامه یک رویداد تاریخی است و ایجاد تجارت آزاد با جمهوری اسلامی ایران در اولویت کمیسیون اقتصادی اوراسیا قرار دارد. بر طبق آن می توانیم با شرکای ایرانی وارد مذاکره شویم. به زودی این توافق نامه به مرحله اجرا خواهد رسید.


مهدی سنایی نیز با اشاره به توافق تجارت آزاد با اوراسیا گفت: این توافق همچنین برای ایران بسیار مهم است. من معتقدم که این به نفع مردم و اقتصاد ایران و همچنین اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد بود. روند مذاکرات بسیار چالش برانگیز بود، اما سرانجام به پایان رسید و این توافق نامه امضا و تصویب شده است.


اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران، هفدهم ماه می سال ۲۰۱۸ توافق موقت مربوط به منطقه آزاد تجاری را امضاء کردند و این توافقنامه بر افزایش تبادلات تجاری بین کشورها با احتساب تسهیل رژیم گمرکی تاثیر بسیار گسترده ای دارد. اتحادیه اقتصادی اوراسیا کار خود را اول ژانویه ۲۰۱۵  آغاز کرده و اعضای ان متشکل از روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر