09 شهريور 1398 - 16:38

ابلاغیه سازمان بورس درباره شرط لغو مجمع شرکت‌ها

سازمان بورس از افزودن تبصره‌ای به ماده ٨ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌ها مبنی بر شرط انتشار اطلاعیه لغو مجمع در کدال خبر داد.
کد خبر : ۱۰۳۵۹۲
سازمان بورس

به گزارش ایبِنا، سعید محمد علیزاده مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس در ابلاغیه ای به کلیه شرکت‌های سهامی عام ثبت شده و حسابرسان معتمد سازمان از افزودن تبصره ای به ماده ۸ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات بر طبق مصوبه ۱۴ مرداد ماه هیات مدیره سازمان بورس خبر داد.


بر اساس این ابلاغیه در ماده ۸ آمده است: ناشر موظف است زمان، تاریخ، محل تشکیل و دستور جلسه مجامع عمومی را در روزنامه های کثیرالانتشار خود درج و مراتب را حداقل ۱۰ روز قبل از برگزاری مجمع افشا کند. دستور جلسه مجامع عمومی باید صریح و واضح باشد. ذکر تمامی موضوعات اعم از جزئی و مهم از قبیل انتخاب اعضای هیات مدیره اصلی یا علی البدل، رسیدگی به صورت های مالی و تصویب آنها، انتخاب حسابرس و یا بازرس قانونی، تقسیم سود و اندوخته‌ها و تمامی موضوعاتی که در صلاحیت مجمع فوق العاده است از جمله تغییر موضوع فعالیت و تغییر سرمایه در دستور جلسه مجمع الزامی است.


همچنین در تبصره این ابلاغیه ذکر شده است: انتشار اطلاعیه لغو مجمع عمومی در سامانه کدال صرفاً پس از انتشار اطلاعیه لغو مجمع در روزنامه کثیرالانتشار منتخب مجمع شرکت امکان‌پذیر است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر