10 شهريور 1398 - 08:03

کمک به پیشرفت اقتصاد با گسترش بازار سرمایه

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست هم‌اندیشی با فعالان بازار سرمایه، وضعیت این بازار را خوب توصیف کرد.
کد خبر : ۱۰۳۶۰۸
گزارش تصویری بورس اوراق بهادار تهران

به گزارش ایبِنا، فرهاد دژپسند در این نشست که با حضور رییس کل سازمان امور مالیاتی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران عامل شرکت های بورس و فرابورس و فعالان بازار سرمایه کشور برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: وضعیت کنونی بازار سرمایه نشانگر این است که وظیفه فراموش ‌شده این بازار در حال بازگشت است.


دژپسند با بیان اینکه به بازار سرمایه امید زیادی است، گفت: تقدیر رییس جمهور از رییس سازمان بورس نشان دهنده جایگاه این حوزه و حمایت از آن و لزوم تلاش بیشتر در جهت ارتقاء نقش آن است.


وی با بیان اینکه هم‌ اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم و با مشکلاتی در تامین مالی و حجم بالای نقدینگی مواجه هستیم، تاکید کرد: بهترین و موثرترین راه برای عبور از این شرایط، این است که به سراغ بازار سرمایه برویم، در اینصورت هم تامین مالی مورد نیاز اقتصاد و هم هدایت نقدینگی به سمت بورس انجام می‌شود.


دژپسند ادامه داد: لازمه ورود به بازار سرمایه، توان ریسک پذیری برای انجام فعالیت‌های اقتصادی است که باید زمینه اینکار را فراهم کنیم و حلقه مفقوده این موضوع، آگاهی‌رسانی و آموزش درست است که باید صورت گیرد.


وی گفت: بنگاه‌های بزرگ ‌مقیاس برای تامین مالی به جای بانک ها باید به سراغ بازار سرمایه بیایند، بنابراین باید چنان کار را روان کنیم و توسعه دهیم که بنگاه‌های بزرگ برای تامین سرمایه در گردش، امکان ورود به بازار سرمایه را داشته باشند.


دژپسند تصریح کرد: لازمه این کار این است که قوانین و مقررات را بسیار ساده، شفاف و گویا کنیم و اگر نیاز است اصلاح کنیم، وی با بیان اینکه در همه دنیا هزینه های حاکمیتی دولت را باید از طریق مالیات تامین کنند، گفت: وزیر اقتصاد باید هم به دنبال افزایش درآمدهای مالیاتی و هم پویایی و بالندگی اقتصاد باشد.


وی به فرآیند تخفیف‌های مالیاتی اشاره کرد و افزود: طبق قانون اساسی وضع یا معافیت هرگونه مالیاتی، با تصویب مجلس است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر