11 شهريور 1398 - 10:22

سه عامل تداوم رشد بورس

یک کارشناس بازار سرمایه از عواملی چون رکود حاکم بر سایر بازارها، خوش‌بینی ایجاد شده نسبت به مذاکرات سیاسی و حمایت دولت از بورس به عنوان عوامل تداوم رشد بورس و قیمت سهام شرکت‌ها نام برد.
کد خبر : ۱۰۳۶۶۵
بورس

منصور کریمی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به تداوم رشد شاخص بورس و قیمت سهام شرکتها در روزهای گذشته گفت: تا زمانی که نقدینگی در بازار سرمایه حضور داشته باشد، شرایط کنونی این بازار ادامه خواهد داشت.


این کارشناس بازار سرمایه در خصوص اقبال نقدینگی برای حضور در بازار سهام افزود: رکود حاکم بر سایر بازارها از جمله عوامل اصلی این اتفاق است که نمود بارز آن را می‌توان در افزایش کدهای معاملاتی بورس به بیش از ۱۱ میلیون کد معاملاتی مشاهده کرد.


وی اضافه کرد: به طور معمول نقدینگی هوشمند است به سمت بازاری می‌رود که سود خوبی را نصیب خود کند، از این رو با توجه به شرایط کنونی بازار سرمایه و نیز رکود سنگینی که بر سایر بازارها از جمله مسکن، ارز، خودرو و طلا حاکم می‌باشد، بازار سهام از ظرفیت لازم برای جذب این نقدینگی برخوردار است.


این کارشناس بازار سرمایه از خوش‌بینی‌های ایجاد شده در زمینه مذاکرات سیاسی و برجام به عنوان عاملی دیگر برای رشد شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها یاد کرد و افزود: یکی از موضوعات مهم و اثرگذار بر بازار سهام در سالجاری مذاکرات سیاسی است که جو روانی مثبتی در این زمینه وجود دارد. از این رو با توجه به این که در صورت رسیدن به توافق در برجام قیمت ارز کاهش می‌یابد، این موضوع اثر منفی خود را بر سایر بازارها از جمله بازار خودرو، مسکن و طلا می‌گذارد.


بنابراین تنها بازاری که از این موضوع در کوتاه مدت اثر مثبت می‌پذیرد بازار سرمایه است و این روزها شاهد این موضوع هستیم که بخشی از رشد شاخص بورس و قیمت‌ها بر پایه این موضوع استوار است.


وی در ادامه گفت: از سوی دیگر حمایت‌هایی که از بازار سرمایه از سوی مقامات کشور از جمله وزیر اقتصاد و معاون اول رئیس جمهور می‌شود نیز موجب شده تا نقدینگی با انگیزه بیشتری به سمت این بازار حرکت کند و در پی آن رشد شاخص بورس و قیمت‌ها اتفاق بیفتد.

برچسب ها: بورس رشد شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر