13 شهريور 1398 - 08:00

بانک توسعه تعاون گام‌های موثری برای حمایت از تعاونگران برداشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: بانک توسعه تعاون گام‌های موثری برای حمایت از تعاونگران برداشته است.
کد خبر : ۱۰۳۷۳۸
بانک توسعه تعاون گام‌های موثری برای حمایت از تعاون گران برداشته است

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی نقش و جایگاه تعاونی‌های زنان در توسعه اقتصادی اجتماعی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: برای حمایت، توسعه و پیشبرد تعاونی‌ها نهادهای تخصصی ایجاد گردیده است و بانک توسعه تعاون به‌عنوان نهاد تخصصی مالی این بخش، تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی بسیاری از تعاون گران به‌ویژه بانوان تعاون گر را به عهده گرفته است.


وی افزود: بانک توسعه تعاون ده هزار میلیارد ریال سرمایه و ۱۴۰هزار میلیارد ریال منابع سپرده‌ای را در ارائه خدمات و تسهیلات به جامعه تعاون گران تجهیز نموده و برای تحقق سهم واقعی تعاون گران به میزان ۲۵ درصد اقتصاد، تقویت این بانک ضروری به نظر می‌رسد.


شریعتمداری با اشاره به همکاری مناسب میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون گفت: این بانک خدمات و تسهیلات را برای تعاون گران با نرخ ترجیحی ارائه می‌دهد و مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، خدمات بانکی و تسهیلات برای تعاونی‌های بانوان با نرخ حمایتی بیشتری قابل‌ارائه است.


وی در ادامه گفت: در بخش تعاون، علاوه بر دستاوردهای کمی به دنبال کیفیت نتایج هستیم و هدف‌گذاری بر این است تا کیفیت و رقابت‌پذیری محصولات و خدمات تعاون گران به‌ویژه بانوان به سطح حداکثری برسد.


شریعتمداری مأموریت واقعی تعاونی‌های بانوان را فراتر از رویکرد اقتصادی و با نگاه به مسئولیت اجتماعی برشمرد و گفت: با دقت در عملکرد تعاونی‌های بانوان مسئولیت‌پذیری، توانمندسازی، حمایت از معلولین و کم‌توانان جویای کار را در فعالیت اقتصادی و اجتماعی بانوان تعاون گر و کارآفرین می‌توان مشاهده نمود.


وی حرکت به سمت‌وسوی بانکداری اجتماعی را الزامی برشمرد و گفت: با رویکرد بانکداری تجاری، نمی‌توان انتظار حمایت کافی از تعاون گران و کارآفرینان را تلقی نمود. در رویکرد بانکداری اجتماعی مولفه‌هایی همچون ایجاد اشتغال، کاهش فقر، گره‌گشایی از مشکلات مردم در کنار سودآوری مورد تحلیل قرار می‌گیرد و آنچه به‌صورت واقعی می‌تواند در حمایت از تعاونی‌های بانوان موثر واقع شود رویکرد بانکداری اجتماعی است.


شریعتمداری بابیان نقش مهم بانک توسعه تعاون در حمایت از صنایع‌دستی در ادامه گفت: تعاونی‌های بانوان در حفظ و رونق صنایع‌دستی مزیت‌های بالایی دارند و حمایت از صنایع‌دستی و بهره‌گیری از محصولات فعالان این صنعت توسط دولتمردان برای اهدای هدایا در سطح بین‌الملل در دستور کار جدی دولت قرار دارد. وی در پایان دستور تشکیل کمیته‌های ویژه برای بررسی و پیشبرد مسائل مطرح‌شده توسط تعاونی‌های بانوان را صادر نمود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها