14 شهريور 1398 - 10:11

مجمع بیمه مرکزی برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر اعضا عصر روز گذشته برگزار و روند رشد صنعت بیمه بررسی شد.
کد خبر : ۱۰۳۷۹۷
بیمه مرکزی - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا،  مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر اعضا عصر روز چهارشنبه سیزدهم شهریور ماه برگزار شد.  


فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه مجمع عمومی عادی سالانه بیمه مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه صنعت بیمه در کشور رشد قابل توجهی داشته است، گفت: با این حال با وضعیت مطلوب فاصله داریم.


وزیر اقتصاد افزود: درحوزه بین الملل صنعت بیمه وارد قراردادهای دو جانبه و چند جانبه شده که به ایمنی روابط تجاری و گردشگری کمک می کند.


وی ادامه داد: در بحث فناوری در صنعت بیمه به تحولات پایه ای نیاز داریم که به تامین مالی بیمه کمک خواهد کرد.


وی گفت: یکی از مسائلی که در جلسه امروز بر آن تاکید شد این بود که تنوع خدمات بیمه ای و پوشش آن در کشور بیشتر شود.


وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در برنامه ششم توسعه ۷ درصد پیش بینی شده گفت: شاید این عدد کمی زیاد باشد اما ضریب نفوذ فعلی که حدود ۲ و ۸ دهم درصد است با وضع مطلوب فاصله دارد.


دژپسند خاطر نشان کرد: در برخی موارد حس آلودگی و فساد در برخی بیمه ها وجود دارد که به رئیس کل بیمه مرکزی تاکید شد در این زمینه برنامه ای جامع برای مقابله با آن ارائه کند.


وی در پاسخ به سوالی در خصوص صندوق تامین خسارات حوادث طبیعی گفت: موضوع در صحن مجلس تصویب شد و به شورای نگهبان رفت که با توجه به اینکه دولت بخش مربوط به بار مالی را قبول کرد امیدواریم در شورای نگهبان تصویب شود.


وزیر اقتصاد با بیان اینکه بیمه آمادگی کامل را برای اجرای تشکیل این صندوق را دارد گفت: بیمه مرکزی باید برنامه اجرایی آن را تدوین و در خصوص آن اطلاع رسانی کند.


غلامرضا سلیمانی، با بیان اینکه مجمع عمومی سالانه با حضور نماینده وزارت رفاه و صنعت و به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد گفت: در این جلسه گزارشی از عملکرد صنعت بیمه ارائه شد که عملکرد مناسبی را به ویژه در بیمه های تولیدی و اتکایی نشان می دهد.


رییس کل بیمه مرکزی افزود: در این جلسه تاکید شد که صنعت بیمه در خصوص رشد و توسعه انواع بیمه ها اجرای طرح های نوین در صنعت بیمه و فرهنگ سازی بیمه اقدام کند.


سلیمانی گفت: در این جلسه تکلیف ویژه ای برای نظارت بر شرکت های بیمه ای مشخص شد تا این نظارت به صورت جامع و در قابل سیستم یک پارچه هوشمند باشد.


وی در خصوص پرداخت خسارت برای سیل زدگان گفت: بیش از ۹۵ درصد صاحبان منازل مسکونی که بیمه بودن خسارت خود را دریافت کردند که مجموع رقم آن بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان می رسد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر