16 شهريور 1398 - 11:18

کاهش ۱۰.۵ درصدی تورم فصلی کالاهای صادراتی

تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در فصل بهار ٩٨ نسبت به فصل قبل، ١٣,٦ درصد است که در مقایسه با تورم فصلی زمستان ١٣٩٧ (برابر با ٢٤.٠ درصد) حدود ١٠.٥ واحد درصد کاهش داشته است.
کد خبر : ۱۰۳۸۳۷
نرخ تورم

به گزارش ایبِنا، مرکز آمار اعلام کرد: تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده­‌های ریالی در فصل بهار ١٣٩٨ نسبت به فصل قبل ١٣٩٧، ١٣,٦ درصد است که در مقایسه با تورم فصلی زمستان ١٣٩٧ (برابر با ٢٤.٠ درصد) حدود ١٠.٥ واحد درصد کاهش داشته است.


همچنین تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده­‌های دلاری نیزدر فصل بهار ١٣٩٨ نسبت به فصل قبل، ٠.١ درصد افزایش داشته که در مقایسه با تورم فصلی زمستان ١٣٩٧ (برابر با ٠.٧ درصد) حدود ٠.٦ واحد درصد کاهش داشته است.


در گروه ­های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم فصلی در بخش ریالی مربوط به گروه «چربی ها و روغن‌های حیوانی یا نباتی، فرآورده‌های حاصل از تفکیک آنها، چربی های خوراکی آماده موم‌های حیوانی یا نباتی» ( ٠,١- درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه  «کالاها و مصنوعات گوناگون» ( ٣٣.٦ درصد) است.


تورم نقطه به نقطه


تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده­‌های ریالی در فصل بهار ١٣٩٨ نسبت به فصل مشابه سال قبل ٩٥,١ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه زمستان ١٣٩٧ (برابر با ١٠٢.٩ درصد) ٧.٨ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده­‌های دلاری در فصل بهار ١٣٩٨ نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٢.٧ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه زمستان سال ١٣٩٧ (برابر با ٢٣.٩ درصد) ١١.٢ درصد کاهش داشته است.


در گروه­‌های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه در بخش ریالی مربوط به گروه «مروارید طبیعی یا پرورده، سنگ های گرانبها و ...» ( ٠,٣- درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه  «کالاها و مصنوعات گوناگون» ( ٢١٤.٢ درصد) است.


تورم سالانه


تغییرات میانگین شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده­‌های ریالی در چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٣٩٨ برابر با ٧٨,٤ درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه­ زمستان ١٣٩٧ (برابر با ٦١.١ درصد) ١٧.٣ واحد درصد افزایش داشته است. تغییرات میانگین شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده­‌های دلاری در چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٣٩٨ برابر با ١٩.٣ درصد بوده که در مقایسه با تورم سالانه­ زمستان ١٣٩٧ (برابر با ١٩.٦ درصد) ٠.٣ درصد کاهش داشته است.


در گروه­‌های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم سالانه در بخش ریالی مربوط به گروه «مروارید طبیعی یا پرورده، سنگ های گرانبها و ...» ( ٨,٢ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «کالاها و مصنوعات گوناگون» ( ١٥٠.١ درصد) است.

برچسب ها: تورم مرکز آمار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر