19 شهريور 1398 - 10:13
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد:

شاه کلید فعالیت‌های دولت باید تمرکز بر تامین مالی SME ها باشد

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه عمده تامین مالی بنگاه‌ها از طریق بانک‌ها انجام می‌شود، تاکید کرد که شاه کلید فعالیت‌های دولت باید تمرکز بر تامین مالی SMEها باشد.
کد خبر : ۱۰۳۸۴۹
اسکناس

فریال مستوفی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تمرکز کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت: در حال حاضر بیشترین تمرکز و انرژی را بر روی تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط قرار داده‌ایم؛ واقعیت این است که هم بانک‌ها و هم بازار سرمایه مشکلات خاص خود را برای تامین مالی بنگاه‌های مختلف دارند.


وی ادامه داد: برای حل مشکل تامین مالی در کشور باید راه‌حل‌های مختلفی را پیدا کنیم یا تشکیلات منظمی در این خصوص ایجاد شده و اصلاحاتی انجام شود.


رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: البته ما در کمیسیون پیشنهاداتی درباره روش‌های تامین مالی برای بنگاه‌های مختلف داریم، اما این کار نیاز به زمان بیشتر و رسیدن پیشنهادات ما به پختگی لازم دارد.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: البته اجرای این پیشنهادات نیز بدون کمک دولت میسر نخواهد شد.


مستوفی با اشاره به نقدینگی دو هزار هزار میلیارد تومانی در کشور تصریح کرد: این نقدینگی باعث ایجاد تورم بالا در کشور شده و متاسفانه شاهد هستیم که بیشتر این نقدینگی نیز به سمت بازارهای غیرمولد سوق پیدا می‌کند. باید راه‌حل‌هایی را پیدا کنیم تا این نقدینگی به سمت فعالیت‌های اقتصادی مفید و اساسی و با توجیه اقتصادی مناسب سوق پیدا کند تا رونق تولید ایجاد شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر