17 شهريور 1398 - 09:32

انتخابات سندیکای بیمه‌گران ۲۵ شهریورماه برگزار خواهد شد

انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه‌گران روز بیست و پنجم شهریورماه و با مشارکت ۱۰ نامزد مختلف برگزار خواهد شد.
کد خبر : ۱۰۳۸۷۲
سندیکای بیمه گران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه‌گران در این دوره در حالی برگزار می‌شود که سیدمحمد علیپور دبیرکل فعلی از حضور در دوره آتی انصراف داد. براساس ماده ۱۷ اساسنامه سندیکای بیمه‌گران، شورای عمومی باید یکی از افراد صاحب نظر در امور بیمه‌ای با سابقه مدیریتی را برای مدت ۲ سال به عنوان دبیرکل انتخاب کند که انتخاب مجدد وی نیز بلامانع خواهد بود.


این ماده به نوعی هیچ محدودیتی برای نامزدها قاعل نشده و به همین دلیل صلاحیت هر ۱۰ نامزد فعلی انتخابات تایید شده است. نامزدهای این دوره از انتخابات عبارتند از: مسعود حجاریان مدیرعامل اسبق بیمه ملت و مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، سیدمحمد کریمی رییس کل اسبق بیمه مرکزی، ابوذر ندیمی و کمال الدین پیرموذن، ۲ تن از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی، بهمن لامعی معاون اسبق اتکایی بیمه ایران، مجید بنویدی مدیرعامل سابق بیمه میهن، نیما لطفی، پوریا احمد نجم آبادی، لطف الله مختاری و عباس شهریور از فعالان صنعت بیمه در شرکت‌های مختلف.


براساس اسناسنامه سندیکای بیمه‌گران، جلسه شورای عمومی که ۳۲ عضو دارد، با حضور ۲۲ نفر از اعضا رسمیت پیدا می‌کند و هر فردی برای انتخاب به عنوان دبیرکل نیاز به نصف بعلاوه یک رای (۱۷ رای) از شورای عمومی دارد. همچنین در صورتی که در دور اول انتخابات هیچ فردی به حداقل رای مورد نیاز برای انتخاب به عنوان دبیرکلی دست پیدا نکند، انتخابات با ۲ نامزدی که بیشترین رای را آورده باشند به دور دوم کشیده خواهد شد. به نظر می‌رسد که در انتخابات ۲۵ شهریور نیز در دور اول هیچ یک از ۱۰ نامزد فعلی بیشترین رای را کسب نکرده و انتخابات به دور دوم کشیده شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر