20 شهريور 1398 - 08:51
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

توسعه خدمات الکترونیک در نظام بانکی/ هزینه‌های مردم کاهش یافت

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس با تاکید بر کاهش هزینه‌های مردم با توسعه نوآوری‌های بانکی، گفت: در سال‌های اخیر مردم به ندرت با مراجعه به بانک‌ها کارهای خود را انجام می‌دهند.
کد خبر : ۱۰۳۹۰۳
بانکداری الکترونیک

محمدجواد کولیوند در گفتگو با ایبِنا با تاکید بر اینکه شبکه بانکی توانسته همسو با رشد تکنولوژی در دنیا حرکت کند، بیان داشت: خوشبختانه نوآوری های بانکی در کاهش هزینه های مردم تاثیر چشمگیری داشته است.


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال های اخیر مردم به ندرت با مراجعه با بانک ها کارهای خود را انجام می دهند، افزود: با الکترونیکی شدن امور مردم بسیاری از اقدامات بانکی خود را با گوشی های همراه انجام می دهند که این به نفع کاهش ترافیک، کم شدن هزینه ها و بسیاری از موارد دیگر شده است.


وی ادامه داد: کاهش شعب بانکی با توجه به الکترونیکی شدن امور اقدامی است که می تواند در افزایش سرمایه بانک ها و تاثیرگذاری بیشتر آنها بر اقتصاد موثر باشد. کولیوند با تاکید بر اینکه با استفاده از فناوری های روز دنیا در حوزه بانکی خطاهای انسانی کاهش یافته و به این ترتیب آمار مفاسد اقتصادی نیز رو به کاهش است، گفت: در سال های اخیر کشورهای پیشرفته توانسته اند با تکنولوژی در حوزه بانکی به خلق پول و کاهش بسیاری از مفسده ها کمک کنند، از اینرو این مهم نباید در کشور ما نیز مورد غفلت واقع شود.


کولیوند ادامه داد: در حال حاضر رقابت کشورهای مختلف دنیا در حوزه بانکی بر سر کاهش هر چه بیشتر سرعت ارایه خدمات به مردم است. این موضوع در کشور ما نیز پیگیری می شود و توانسته بسیاری از توفیقات را ممکن کند.


رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بهره گیری از تجربیات موفق بانک های پیشرفته دنیا مهم ترین اصلی است که باید مدنظر شبکه بانکی داخلی قرار بگیرد، از اینرو انتقاد پیمان های دو جانبه و چند جانبه بانکی باید در اولویت قرار بگیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر