20 شهريور 1398 - 08:57
آشنایی با مفاهیم اقتصادی/۲۸۹

بیت کوین کش را بشناسیم

بیتکوین کش (BCH) نوعی ارز دیجیتالی است که پس از بیت کوین شکل گرفت.
کد خبر : ۱۰۳۹۰۷
بیت کوین کش

به گزارش ایبِنا، بیت کوین‌ کش‌ هاردفورکی از بیت‌کوین است که برای کاهش مشکلات بیت کوین ساخته‌شد. هاردفورک نوعی انشعاب و بروزرسانی به‌شمار می‌رود. یکی از این مشکلات، سختی استخراج برای استخراج‌کنندگان بود که صرفه اقتصادی استخراج را از بین برده بود؛ از طرفی هر تراکنش بیت‌کوین زمان زیادی برای انجام لازم داشت؛ در نتیجه بیت‌کوین‌کش برای حل این مشکلات وارد شد.


بیت‌کوین‌ بدون شک یکی از تحسین‌برانگیزترین ابداعات چندین سال اخیر بوده‌است. بااین‌حال انتقادات زیادی هم به‌دلیل مسئله‌ی مقیاس پذیری به آن وارد شده‌است. عدم مقیاس‌پذیری باعث می‌شد که بیت‌کوین برای تراکنش‌های روزانه مانند خرید ساندویچ یا یک لیوان قهوه کاربرد نداشته باشد که البته این مشکل با راه‌اندازی شبکه لایتنینگ  برطرف شده و شما می‌توانید همین الان و به‌راحتی از کافی‌شاپ‌های استارباکس با بیت کوین قهوه بخرید.


هیچ مشتری یا فروشنده‌ای حاضر نیست برای پرداخت مبلغ یک خرید ساعت‌ها منتظر تایید پرداخت بماند و افزایش کارمزد برای تایید شدن سریع‌تر هم کاری غیرمنطقی است.


بیت‌کوین در ۱ آگوست ۲۰۱۷ وارد یک هاردفورک شد که در نهایت موجب به وجود آمدن بیت‌کوین‌کش ‌شد. فورک (fork) پدیده‌ای است که باعث ایجاد انشعاب می‌شود و درصورت وقوع آن، دو ارز رمزنگاری‌ شده با بلاکچین‌های جداگانه ایجاد می‌شود. در این مورد پس از وقوع فورک، بیت‌کوین همچنان به‌عنوان ارز اصلی روی زنجیره خود باقی می‌ماند و اکنون با سگ‌ویت (segwit) پشتیبانی می‌شود، درحالی‌که یک ارز جدید از زنجیره جدا شد که آن را بیت‌کوین‌کش می‌نامیم و با BCH نمایش می‌دهیم.



بیت کوین‌ کش (Bitcoin Cash) ‌چیست؟



به‌دلیل این‌که زمان زیادی از تولد بیت‌کوین‌کش نمی‌گذرد نمی‌توان درباره آن قضاوت کرد اما تا به‌حال عملکرد مناسبی داشته است. هر روز بر تعداد طرفداران و کاربران بیتکوین‌کش افزوده می‌شود و شبکه آن هم درحال پیشرفت پیوسته و پایداری است.


بیتکوین‌کش هم مثل دیگر ارزهای دیجیتال کامل نیست. هرکدام ویژگی‌هایی دارد که دیگران ندارند. سرمایه‌گذاری در بیتکوین کش مثل هر دارایی دیگر خطرات احتمالی را دارد پس بهتر است قبل از تصمیم گیری اطلاعات کافی داشته باشید.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر