21 شهريور 1398 - 12:38
مفتح:

آرامش ارز با سیاست بانک مرکزی/ نرخ به شاخص ها نزدیک شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه، سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی موجب آرامش بازار ارز شد، گفت: باید نرخ‌ ارز به قیمت واقعی و منطبق بر شاخص‌های اقتصادی نزدیک شود.
کد خبر : ۱۰۳۹۵۴
مهدی مفتح

به گزارش ایبِنا، محمدمهدی مفتح، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسابات مجلس شورای اسلامی، درباره ثبات در بازار ارز، گفت: نرخ ارز هنوز بالاتر از قیمتی است که شاخص‌های اقتصادی مانند تورم و...تعیین می‌کنند.


نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر تلاطم های بازار ارز کاهش پیدا کرده است، افزود: سیاست‌های کلی کشور، قدرت دفاعی و نظامی، روحیه بالا و اعتماد مردم و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی موجب تزریق آرامش به بازار ارز شد.


وی اظهار داشت: باید با اتخاذ روش‌های ویژه و تداوم به کارگیری سیاست های مذکور، نرخ‌ ارز به قیمت واقعی و منطبق بر شاخص‌های اقتصادی نزدیک شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم در گفت و گو با خانه ملت با بیان اینکه نرخ دلار و یورو شاخص مهمی در تعیین قیمت‌های بازار است، ادامه داد: نرخ ارز بر سطح عمومی قیمت‌ها در روستاها و معیشت تمامی دهک‌ها موثر است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسابات مجلس اسلامی افزود: هرچه نرخ دلار و یورو کاهش پیدا کند، سطح عمومی قیمت ها نیز کم شده، در نتیجه زندگی مردم بهتر می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها