23 شهريور 1398 - 09:13
بر اساس آمار معاملات هفته سوم شهریور ماه ۹۸ :

شاخص بورس افزایش و ارزش معاملات کاهش یافت

آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد در هفته سوم شهریور ماه سال جاری، شاخص های بورس با افزایش، ارزش کل معاملات و تعداد داد و ستدها با کاهش مواجه شده‌اند.
کد خبر : ۱۰۳۹۷۲
طرح

به گزارش ایبِنا، داد و ستدهای تالار شیشه ای در هفته ای که با ۲ روز تعطیلی نیز مواجه شده بود باعث شد تا در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۰ شهریورماه ۹۸، شاخص کل با ۹۷۵۲ واحد افزایش نسبت به هفته قبل معادل ۳.۳۶ درصد افزایش به ۲۹۹.۹۳۱ واحد رسید اما در عین حال ارزش کل معاملات و تعداد داد و ستدها با کاهش روبرو شوند.


رشد ۵.۴۲ درصد شاخص کل هم وزن


بر اساس این گزارش، در این دوره زمانی، شاخص کل هم وزن با ۴۲۹۶ واحد افزایش معادل ۵.۴۲ درصد  به ۸۳.۵۰۰ واحد دست پیدا کرد.


افزایش نماگرهای بازار اول و دوم


در سویی دیگر، شاخص بازار اول با ۶.۵۲۶ واحد افزایش به ۲۱۸.۳۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۲.۳۵۳ واحد افزایش به ۶۰۸.۲۸۳ واحد رسید و به این ترتیب شاخص بازار اول ۳.۰۸  درصد افزایش و شاخص بازار دوم  با ۳.۸۱ درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.


کاهش ۳۶ درصدی ارزش کل معاملات


این گزارش می افزاید : در ۳ روز معاملاتی هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۵۱۷۴۱ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۳۶ درصد کاهش یافت.


افت ۳۲ درصدی تعداد داد و ستدها


افزون بر این، تعداد ۱۲.۰۲۷ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۳۸ و ۳۲ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.


عقبگرد ۶ درصدی ارزش معاملات صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله


در همین حال، آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که  تعداد ۴۱۰ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۳۰۰ میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۵ درصد و ۶ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.


عملکرد بازار بدهی


همچنین در هفته سوم شهریور ماه سال جاری و در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۱۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۷۳ میلیارد ریال معامله شد.


جزییات معاملات تالار شیشه‌ای در هفته سوم شهریور ماه ۹۸




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر