23 شهريور 1398 - 10:36
لاهوتی در گفت‌وگو با ایبِنا:

تعرفه برق، مهم‌ترین موضوع استخراج رمزارزها

رئیس کنفدراسیون صادرات با بیان اینکه هیچ محدودیتی در ظرفیت تولید و استخراج رمزارزها در کشور وجود ندارد، نرخ تعرفه برق را مهم‌ترین موضوع برای صنعت «ماینینگ» عنوان کرد.
کد خبر : ۱۰۴۰۰۱
ماینینگ

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با ایبِنا درباره امکان تسهیل تجارت با استفاده از رمزارزها اظهار داشت: باید توجه داشت که رمزارزها پدیده‌ای نوظهور در دنیا هستند و هنوز فرصت‌ها و معایب آنها به طور کامل شناسایی نشده است. با این حال رمزارزها توانسته‌اند به سرعت در دنیا گسترش یافته و به ابزاری برای دادوستد تبدیل شوند.


وی با بیان اینکه ایران نیز با استفاده از ظرفیت‌های خود می‌تواند یکی از کشورهای تولیدکننده و استخراج کننده رمزارزها در دنیا باشد، تصریح کرد: با وجود آنکه دولت معمولا تصمیمات دیرهنگامی در مواجهه با پدیده‌های نوظهور می‌گیرد و تصمیمات آن برخلاف گسترش فضای مجازی هستند اما در این مورد منطقی عمل کرده و صنعت استخراج رمزارزها را به رسمیت شناخته است.


رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات مشکل کنونی درباره استفاده و استخراج رمزارزها را تعرفه تعیین شده برای برق عنوان کرد و گفت: برخی از فعالان اقتصادی معتقد هستند که تعرفه برق برای استخراج رمزارزها از آنجایی که این موضوع تجارتی جهانی است باید برابر با تعرفه‌های برق دنیا تعیین شود اما برخی دیگر با اشاره به شرایط محیط کسب‌وکار در ایران می‌گویند در صورتی که تعرفه برای این موضوع جهانی باشد، قیمت برای «ماینینگ» جذابیتی نداشته و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تمایلی برای فعالیت نخواهند داشت.


رئیس کنفدراسیون صادرات خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دولت باید شرایط موجود را در نظر گرفته و تعرفه‌ای منطقی را برای برق تعیین کند تا بتوانیم از صنعت استخراج رمزارزها هم ارزآوری داشته و هم بتوانیم برای واردات استفاده کنیم. همچنین می‌توان از طریق رمزارزها تاحدودی بازار اسکناس ارز را نیز مدیریت کرد.


لاهوتی در عین حال اظهار داشت: با این حال تمامی مسائل مرتبط با رمزارزها به نرخ تعرفه برق، شرایط واگذاری مراکز استخراج و آئین‌نامه‌های ایجاد مراکز آن بازمی‌گردد. از نظر ظرفیت تولید و استخراج هیچ محدودیتی در کشور وجود ندارد و به هر میزانی که شرایط فراهم شود، امکان تولید و استخراج رمزارزها وجود دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر