24 شهريور 1398 - 11:20

انتخابات سندیکای بیمه‌گران فردا برگزار می‌شود

اعضای شورای ۳۲ نفره سندیکای بیمه‌گران ایران فردا (دوشنبه بیست و پنجم شهریورماه) برای انتخاب دبیرکل جدید این سندیکا تصمیم‌گیری خواهند کرد تا جانشین سیدمحمد علیپور مشخص شود.
کد خبر : ۱۰۴۱۰۹
سندیکای بیمه گران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه‌گران در این دوره در حالی برگزار می‌شود که سیدمحمد علیپور دبیرکل فعلی از حضور در دوره آتی انصراف داد. براساس ماده ۱۷ اساسنامه سندیکای بیمه‌گران، شورای عمومی باید یکی از افراد صاحب نظر در امور بیمه‌ای با سابقه مدیریتی را برای مدت ۲ سال به عنوان دبیرکل انتخاب کند که انتخاب مجدد وی نیز بلامانع خواهد بود.


۱۰ نفر برای حضور در این انتخابات نامزد شده بودند که مجید بنویدی مدیرعامل سابق بیمه میهن از ادامه رقابت‌ها انصراف داد تا انتخابات فردا با مشارکت ۹ نامزد باقی‌مانده ادامه یابد. نامزدهای این دوره از انتخابات عبارتند از: مسعود حجاریان مدیرعامل اسبق بیمه ملت و مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، سیدمحمد کریمی رییس کل اسبق بیمه مرکزی، ابوذر ندیمی و کمال الدین پیرموذن، ۲ تن از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی، بهمن لامعی معاون اسبق اتکایی بیمه ایران، نیما لطفی، پوریا احمد نجم آبادی، لطف الله مختاری و عباس شهریور از فعالان صنعت بیمه در شرکت‌های مختلف.


غلامرضا سلیمانی امیری؛ رییس کل بیمه مرکزی در پیامی برای این انتخابات با تاکید بر اینکه «منتخب رای‌دهندگان ازحمایت همه‌جانبه نهاد ناظر برخوردار خواهد بود»، نوشت: نظارت توأم با احترام و توسعه‌محور و همچنین حفظ کامل استقلال شرکت‌های بیمه و صیانت از دستاوردهای آن، ماموریت اصلی و مهم نهاد ناظر به شمار می‌رود.


وی افزود: سندیکای بیمه‌گران نماد دموکراسی در صنعت بیمه کشور به شمار می‌رود. بی‌طرفی بیمه‌ مرکزی در برپایی انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه‌گران ایران یک اصل است که در قانون نیز پیش‌بینی شده و نیازی به استدلال ندارد و با توجه به ترکیب رای‌دهندگان که همگی از صاحب‌نظران و دلسوزان صنعت بیمه به شمار می‌روند، منتخب آنان نیز از حمایت همه‌جانبه نهاد ناظر برخوردار خواهد بود.


رییس شورای عالی بیمه تاکید کرد: برون‌سپاری بخشی از وظایف حاکمیتی و آمادگی برای واگذاری بحث دیگری از تکالیف بیمه مرکزی از جمله مباحث آموزشی، استقرار نظام خودکنترلی در شرکت‌های بیمه و مسئولیت‌های متنوع دیگر نشان از عمق اعتماد بیمه مرکزی به مجموعه سندیکای بیمه‌گران ایران دارد که به یاری خداوند دامنه این تامل روز به روز گسترده‌تر خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: آرزومندیم انتخابات سندیکای بیمه‌گران ایران در فضای شفاف و شاداب و حرفه‌ای برگزار شده تا برگ زرین دیگری به کتاب قطور افتخارات صنعت بیمه اضافه شود. براساس اسناسنامه سندیکای بیمه‌گران، جلسه شورای عمومی که ۳۲ عضو دارد، با حضور ۲۲ نفر از اعضا رسمیت پیدا می‌کند و هر فردی برای انتخاب به عنوان دبیرکل نیاز به نصف بعلاوه یک رای (۱۷ رای) از شورای عمومی دارد.


همچنین در صورتی که در دور اول انتخابات هیچ فردی به حداقل رای مورد نیاز برای انتخاب به عنوان دبیرکلی دست پیدا نکند، انتخابات با ۲ نامزدی که بیشترین رای را آورده باشند به دور دوم کشیده خواهد شد. به نظر می‌رسد که در انتخابات فردا نیز در دور اول هیچ یک از ۹ نامزد فعلی بیشترین رای را کسب نکرده و انتخابات به دور دوم کشیده شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر