24 شهريور 1398 - 11:36

پیکر مرحوم «اسدالله عسگراولادی» تشییع شد

مراسم تشییع پیکر اسدالله عسگراولادی از اعضای اتاق بازرگانی ایران و شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در مسجد فرشته تهران برگزار شد.
کد خبر : ۱۰۴۱۱۳
اسدالله عسگراولادی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، پیکر مرحوم عسگراولادی پس از اقامه نماز توسط حجت السلام ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای خاکسپاری به قطعه ۱۶ بهشت زهرا منتقل شد.


اسدالله عسگراولادی جزو ۸ بازرگانی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با دستور امام خمینی(ره) مسئول تشکیل اتاق‌های بازرگانی کشور شد. وی موسسه اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران با استرالیا، کانادا، روسیه و چین بود.


وی در هشت دوره اتاق بازرگانی جزو اعضای هیات نمایندگان بود و تنها در دوره اخیر نتوانست رای فعالان بخش خصوصی را برای ورود به اتاق تهران کسب کند.


مرحوم عسگراولادی از عمده‌ترین صادرکنندگان خشکبار به ویژه پسته و زیره به سراسر جهان بود و روز جمعه بیست و دوم شهریورماه در تهران درگذشت.


در مراسم تشییع وی علاوه بر حجت الاسلام ناطق نوری، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق‌های بازرگانی، فعالان بخش خصوصی و بازار و همچنین تعدادی از فعالان و چهره‌های سیاسی حضور داشتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر