25 شهريور 1398 - 09:15

آمادگی مجلس برای کمک به کاهش معوقات بانکی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر ضرورت همراهی بانک‌ها برای کاهش معوقات بانکی تاکید کرد و از آمادگی مجلس برای کمک به کاهش معوقات در قالب تدوین قانون خبر داد.
کد خبر : ۱۰۴۱۳۶
شعبه بانک

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا،  با بیان اینکه اخذ سود مرکب از سوی بانک‌ها باید مورد تجدیدنظر واقع شود، گفت: تعلل در پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی تخلف بوده و بانک‌ها باید نسبت به این موضوع جدیت بیشتری به خرج دهند.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با مشکلات شبکه بانکی آشنا بوده و نباید بر حجم این مشکلات افزود، تصریح کرد: در برخی مواقع که تولید کننده توان پرداخت جریمه تسهیلات بانکی را ندارد بانک‌ها باید به دریافت اصل تسهیلات اقدام کنند.


وی با بیان اینکه بانک‌ها به جای دریافت سود مرکب نسبت به دریافت سود تسهیلات اقدام کنند، افزود: مطابق با مصوبه حذف سود مرکب، اگر فردی نتواند پول درخواستی حاصل از دریافت وام را پرداخت کند باید جریمه‌ای منطقی به بانک دهد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بانک‌ها با کنار آمدن با تولیدکنندگان به کاهش مطالبات فریز شده خود کمک می‌کنند، تصریح کرد: در شرایط فعلی بانک مرکزی باید با ابلاغ به بانک ها شرایط کاهش معوقات بانکی را فراهم کند.


بائوج لاهوتی با بیان اینکه با تحولات رخ داده در حوزه سیاست گذاری‌های بانکی در ماه های اخیر منتظر اقدامی در حوزه تسهیلات پرداختی نیز هستیم، گفت: مجلس آماده کمک به دولت برای کاهش معوقات بانکی حتی نوشتن قانون در صورت لزوم است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر