24 شهريور 1398 - 13:33
رییس سازمان بورس اعلام کرد:

لایحه ساماندهی سهام عدالت در گام‌های پایانی

رییس سازمان بورس اعلام کرد: لایحه ساماندهی سهام عدالت در مجلس مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
کد خبر : ۱۰۴۱۵۲
شاپور محمدی

به گزارش ایبِنا به نقل از ایلنا، شاپور محمدی درباره آخرین وضعیت ورود سهام عدالت به بازار سرمایه و بررسی لایحه دولت در این باره در مجلس گفت: لایحه ساماندهی سهام عدالت در مجلس زیر چاپ است و سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس نظرات خود را درباره این لایحه پیشنهادی ارایه کرده‌اند.


وی افزود: البته ممکن است که سازمان خصوصی‌سازی نظرات تکمیلی برای این لایحه داشته باشد و به آن اضافه کند. رییس سازمان بورس و اوراق بهاردار ادامه داد: مجلس بررسی این لایحه را در دستور کار خود قرار داده  و امیدواریم مراحل تصویب را پشت سر بگذارد.  


محمدی با اشاره به بخشی از جزییات لایحه پیشنهادی ساماندهی سهام عدالت گفت: نسخه نهایی لایحه هر دو اختیار را به دارندگان سهام عدالت می‌دهد که یا در قالب ETF یا در قالب سهام هر یک از شرکت‌های سرمایه‌پذیر، فعالیت کنند و مالک شوند.  


وی با اشاره به ویژگی های این لایحه اظهار داشت: بخشی از پیشنهادات این است که  امکاناتی در شهرستان‌ها وجود داشته باشد تا مردم بتوانند خرید و فروش سهام را انجام دهند یا اینکه شعب بانک‌ها در این حوزه به کمک مردم بیایند.   


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این سهام قبلا قیمت‌گذاری و به سهام عدالت منتقل شده است. همچنین بدهی مشمولان سهام عدالت به دولت هم پرداخت شده و سهمی است که در بازار قیمت دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر