24 شهريور 1398 - 15:19

اعتراف عربستان به سقوط ۵۰ درصدی تولید نفت

حملات پهپادی یمنی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان باعث بروز خسارت جدی شده، به طوری که مقامات عربستانی اعتراف کرده‌اند نیمی از تولید نفت خود را از دست داده‌اند.
کد خبر : ۱۰۴۱۷۶
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از واس، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی رسما توقف ۵۰‌ درصد از تولید نفت این کشور بر اثر عملیات پهپادی انصارالله یمن علیه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو را تایید کرده است.


وی اعلام کرد حملات به تاسیسات شرکت آرامکو در بقیق و خریص روند تولید نفت خام شرکت حدود ۵.۷ میلیون بشکه در روز یعنی معادل حدود ۵۰ درصد تولید کشور را متوقف کرد. این حملات همچنین به توقف تولید مقادیری گاز همراه در حدود دو میلیارد فوت‌مکعب در روز شد که برای تولید ۷۰۰ هزار بشکه از مایعات گاز طبیعی استفاده می‌شد و متعاقب آن تولید گاز طبیعی در حدود ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.


این وزیر سعودی با بیان این‌که حملات پهپادی روز گذشته در ادامه عملیات نیروهای یمنی علیه تاسیسات نفتی در عربستان بوده است، مدعی شد که این حملات تروریستی تنها تاسیسات حیاتی عربستان را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه همچنین تهدیدی علیه اقتصاد جهان به‌شمار می‌رود.


پیش تر بلومبرگ اعلام کرده بود که حملات پهپادی سنگین به تاسیسات بزرگ نفتی عربستان سعودی به حدود ۵۰ درصد از تولید روزانه این کشور آسیب وارد کرده؛ یعنی حدود ۵ میلیون بشکه در روز که معادل ۵۰ درصد از کل نفت عرضه‌شده به بازارهای جهان در روز است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر