28 شهريور 1398 - 14:01
رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد :

اختصاص ١٠٠ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش های پیشران اقتصاد

رییس کل بانک مرکزی دریادداشتی اینستاگرامی گفت: ١٠٠ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش های پیشران اقتصاد اختصاص یافته است.
کد خبر : ۱۰۴۶۲۹
همتی

به گزارش ایبِنا، در این یادداشت عبدالناصر همتی اعلام کرد : گزارش اخیر بانک مرکزی حاکی از بازگشت رشد به بخش غیر نفتی اقتصاد کشور است. در ۳ ماه اول سال ۹۸، بخش غیر نفتی که بخش مولد اقتصاد است،حدود ۴ /٠  درصد نسبت به مدت مشابه ۹۷ رشد داشته است. هرچند این رشد کمتر از توان بالقوه است ولی، با توجه به رشد منفی سه فصل قبل از آن و در کنار شروع کاهش تورم، امیدوار کننده است. 


این مهم در سایه بازگشت آرامش وثبات نسبی بازار ارز و تخیله اثرات شوک های خارجی ناشی از تحریم وفشار حداکثری، تحقق یافته است. برای تقویت این رشد در فصول آینده و رونق بخشهای مولد، نظام بانکی خودش را متعهد به کمک در تامین نیازهای نقدینگی بنگاهها می داند. 


در این خصوص درجلسه ای با حضور معاون اول محترم رییس جمهور، وزرای بخشی تولید و برخی مدیران عامل بانکها، توافق شد که بانکهای کشور برای نیمه باقیمانده سال، در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخشهای پیشران اختصاص دهند. 


فعالان اقتصادی و مردم عزیز مطمئن باشند که، اولویت اصلی کشور ، احیای تولید و اشتغال است ولذاهمکارانم در نظام بانکی ، علیرغم دشواریهای ناشی از تحریم های بیسابقه، بمانند سابق و با تمام توان خود در کنار آنها و در خدمت رشد و تعالی کشور خواهند بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر