31 شهريور 1398 - 08:50

دیدار اساتید برجسته ارتباطات با مدیرعامل بانک کارآفرین

جمعی از اساتید و صاحب‌نظران برجسته حوزه ارتباطات، روز سه شنبه 26 شهریورماه در محل ساختمان مرکزی بانک کارآفرین با مدیرعامل این بانک دیدار کردند و در خصوص مباحث روز ارتباطات به بحث و تبادل نظر پرداختند.
کد خبر : ۱۰۴۸۰۹
بانک کارآفرین

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در این جلسه حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین بر اهمیت نقش روابط عمومی در سازمان تاکید و خاطرنشان کرد: روابط عمومی زبان گویای هر سازمان است و این نقش در عصر حاضر، از هر زمان دیگری پررنگ‌تر و مهم‌تر است. 


وی همچنین افزود: در عصر حاضر واحد روابط عمومی به عنوان اهرم حمایتگر در دستیابی به اهداف سازمان شناخته می‌شود. پیگیری اهدافی مانند افزایش آگاهی مردم، اطلاع‌رسانی، آموزش، اعتمادسازی، ایجاد درک متقابل و ایجاد فضایی برای پذیرش شرکت توسط مشتری، از وظایف ذاتی روابط عمومی است.


تهرانفر در ادامه با اشاره به اهمیت توجه سازمان‌ها به روابط عمومی افزود: عدم توجه به وظایف خطیر روابط عمومی، در درازمدت سازمان را دچار انفعال می‌کند. سازمان‌های پویا و خلاق باید بتوانند در زمان مناسب و به شکل صحیح با مشتریان خود در تماس باشند و با سیاست‌گذاری‌های لازم، در ایجاد و ارتقای رابطه تعاملی میان سازمان، مخاطبان و کارکنان حداکثر تمهیدات لازم را به کار بگیرند.


در ادامه این دیدار، غلامرضا کاظمی دینان پیشکسوت روابط عمومی با تاکید بر نقش مهم و حیاتی روابط عمومی در سازمان گفت: روابط عمومی به عنوان واسط بین مشتریان داخلی و بیرونی بانک، وظیفه تصمیم‌سازی برای مدیریت ارشد سازمان را به عهده دارد. لذا ضعف روابط عمومی، موجب می‌شود سازمان در دستیابی به اهداف خود موفق عمل نکند. روابط عمومی باید چشم بینا، گوش شنوا و قلب تپنده سازمان باشد.


کاظمی دینان با ابراز خوشوقتی از حضور مجدد در جمع مدیران بانک کارآفرین اظهار داشت: دوران چهار ساله مدیریت در بانک کارآفرین، جزو بهترین تجربیات من در طی پنجاه سال خدمت در نظام بانکی بوده است. چرا که کارکنان بانک کارآفرین عرق خاصی به این بانک دارند، با انگیزه و تعلق سازمانی کار می‌کنند، و خود را شریک و نه کارمند بانک می‌دانند. به همین دلیل بانک کارآفرین از بانک‌های خوب و خوشنام کشور به شمار می‌رود.


در ادامه این نشست، دکتر مجید رضاییان از استادان برجسته روزنامه‌نگاری و بنیان‌گذار روزنامه‌نگاری تحلیلی در ایران، ضمن ابراز خورسندی از حضور در جمع مدیران بانک کارآفرین گفت: در وضعیت کنونی و با توجه به شرایط جامعه و مخاطبان، وظیفه روابط عمومی به‌شدت پیچیده شده است. چراکه پیش‌بینی و شناخت روند تحولات بسیار سخت و گاهی غیرممکن است.


وی در ادامه گفت: بانک کارآفرین به بی‌حاشیه بودن و کیفیت بالای خدمات شناخته‌شده است. اما این کافی نیست. تحولات بسیار پیچیده‌ای در راه است که باید خود را برای مواجه‌شدن با آن‌ها مجهز کنیم. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در آینده نه‌چندان دور و تا سال 2020 میلادی شعب کارایی خود را از دست خواهند داد و خدمات بانکی به شیوه‌های نوین ارائه خواهند شد بنابراین بانک‌ها باید شیوه‌های جایگزین تولید ثروت را کشف کنند.


وی با اشاره به تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های صاحب‌نظران در خصوص دو پارادایم تغییر در شیوه گردشگری و کسب‌وکارهای صنعتی تأکید کرد: ارائه خدمات در بخش صنعت رشد چشمگیری خواهد داشت. بر اساس این تحلیل‌ها ربات‌ها به شکل قابل‌ملاحظه‌ای جای انسان را می‌گیرند و تحولات زیادی در حوزه کسب‌وکار در سطح جهان به وقوع خواهد پیوست و ارائه خدمات بر بستر وب هوشمند صورت خواهد پذیرفت.
دکتر رضاییان با اشاره به ‌ضرورت مطالعات آینده‌پژوهی در سازمان‌ها و به ‌ویژه روابط عمومی‌ها تأکید کرد: برای این‌ که سازمان موفقی داشته باشیم، باید بر اساس تحلیل و بررسی وضعیت کنونی و پیش‌بینی آینده بازار به ‌پیش برویم.


گفتنی است در این دیدار، معاونان مدیرعامل و مدیران ارشد بانک کارآفرین، دکتر علی‌اکبر قاضی زاده، دکتر غلامرضا کاظمی‌دینان، دکتر مجید رضائیان، دکتر حسین امامی، دکتر خانی، دکتر شاکری، امرالله فرهادی گرافیست و هادی حیدری هنرمند کارتونیست حضور داشتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر